След цяло десетилетие в световния рали-шампионат Ford се отказва от модела Fiesta WRC, като от тази година го заменя с Puma, която ще бъде с хибридно задвижване. Новият автомобил ще използва каросерията на Puma, като тя бъде качена на шаси с рамна конструкция.
Според правилата на клас Rally1, от тази година автомобилите вече не се нуждаят от стандартна платформа. Така новият модел ще бъде оборудван и с хибридна задвижваща система, която може да достави допълнителните 134 к.с. и се използва на специални етапи.
Самият автомобил ще продължи да използва 1,6-литровия турбо-мотор от Fiesta WRC, чиято мощност е около 380 к.с. Благодарение на електрическата надстройка хибридната Puma ще развива над 500 к.с., но и при нея има някои ограничения. Сред тях, например, е по-малката сила на притискане в сравнение с рали-колата, използвана през предишните сезони.
Освен това, хибридната Puma WRC ще получи по-малък ход на окачването и ще използва 5-степенна механична скоростна кутия. Новите правила също така забраняват междуосевите диференциали.
Първи пилот на Ford във WRC 2022 ще бъде Крейг Брийн с навигатор Пол Нейтъл, като двамата идват от тима на Hyundai, а целта им е да се борят за световната титла. За M-Sport Ford World Rally Team през тази година ще карат още Адриен Фурмо и Александър Кориа, Гъс Гринсмит и Йонас Андерсон, както и Себастиен Льоб с новия си навигатор Изабел Галмиш.
Сезонът в Световния рали-шампионат стартира с рали „Монте Карло“ (20-23 януари), като са предвидени общо 17 състезания през тази година.