Преди тридесет години в средата на януари 1992 г. концернът Chrysler използва изложението в Детройт, за да представи първия Jeep Grand Cherokee. Така се роди една легендата, чиято премиера пред медиите бе запомнена и като една от най-откачените в историята.
Президентът на концерна Боб Луц лично управляваше автомобила, който премина по улиците на Детройт със силен полицейски ескорт. След това всъдеходът се изкачи по стъпалата пред павилион на изложбения център Cobo и ... с трясък проби стъклената витрина, за да влезе в изложбената зала.
„Това беше наистина адско пътуване, защото Grand Cherokee е адска кола“, с тези думи Луц се обърна към разбягалите се журналисти, на които им трябваше известно време да проумеят, че става дума за рекламен трик.
Самият автомобил е наистина впечатляващ, като е разработен от нулата. Той получава свеж, модерен дизайн, както и различен, по-удобен интериор. В същото време запазва високата проходимост по тежки терени, а пътните характеристики са подобрени. Показателно е, че Grand Cherokee беше първият SUV в света, който разполага с въздушна възглавница за водача като част от стандартно оборудване.
Първоначално всъдеходът e оборудван с един от двата типа бензинови двигатели – редови с 6 цилиндъра и работен обем 4,0-литра, който развива 190 к.с. (305 Нм), или 5,2-литров V8, който развива 220 к.с. (386 Нм). От 1995 г. на версията за Европа се монтират и 2,5-литрови турбодизели VM Motori с мощност 115 к.с. (300 Нм).
За производството на Grand Cherokee концернът Chrysler специално построи завод в Детройт, в който инвестира над милиард дело. Те обаче се изплатиха бързо, тъй като моделът се оказа много успешен не само в САЩ, но и в други региони на света. От първото поколение са произведени и продадени 1 647 188 единици, като европейската версия се произвежда във фабрика в австрийския град Грац.