fallback

15-те най-продавани семейни коли в България

Ако в С-сегмента Toyota бие VW пет към едно, в D-сегмента е обратното

Кои са били най-популярните модели във всеки клас на българския пазар за нови автомобили през 2021? Вече ви представихме класирането за С-сегмента и сега идва ред на по-горния D-сегмент (или на "големите семейни коли", както ги води в своята класификация EuroNCAP).

До съвсем близкото минало това бе доминиращият клас на масовия пазар - не толкова като бройки, колкото като престиж. Големият седан бе мечтата на всяко средностатистическо европейско семейство. После обаче дойдоха кросоувърите, и могъщият някога D-сегмент започна да се свива от година на година.      В последното десетилетие BMW Серия 3 бе най-продаваният модел в D-сегмента в Европа. В България остава извън Топ 3, отчасти заради по-високата цена, отчасти и заради вътрешната конкуренция на кросоувър моделите на баварците      В България темпото на това свиване е дори по-ускорено: ако средно за ЕС този клас запазва около 7% дял, през 2021 у нас едва стига 4.6% (или общо 1453 регистрирани автомобила по данни на МВР). За сметка на това пропорциите между отделните марки са съвсем различни от онези в по-малките класове. Ако в С-сегмента на всеки продаден Golf се падат над пет продадени Corolla, в D-сегмента Германия води на Япония приблизително 4 към 1. И това е, без да смятаме пазарния лидер, който не е германска марка, но е част от германска група.

Окончателните данни за 2021 на ниво ЕС още не са излезли. През 2020 най-продаваните модели в D-сегмента в Европа бяха BMW 3 Series, Volkswagen Passat, Tesla Model 3, Mercedes-Benz C-Class, Audi A4, Skoda Superb и Volvo S60/V60. Вижте как изглежда подреждането в България.        Най-продаваните семейни модели в България (ГАЛЕРИЯ):

 

 

 

 

fallback
  • #14
    dokos ( преди 2 години )
    Аз ям картофи , ти ядеш кюфтета ... средно статистически ние ядем мусака. :DИ какви са тея лимузини ?Семейна кола е комби за да събира куфарите !
  • #13
    Sveto ( преди 2 години )
    Хубаво е по новичка кола да си вземе човек, но пари трябват
  • #12
    Реалист ( преди 2 години )
    Хората с Мерцедес се присмивали на хората с Шкода?! Ами не! Хората с Е класи за 10 хиляди лева и S класи за 12 хиляди лева се присмиват на хора с Шкода Супърб за 65 хиляди лева, защото гроздето им е кисело, а хората с Шкода си гледат кефа и си карат нов автомобил като нормални европейци! Човек с нов Мерцедес за 150-200 хиляди лева няма да си губи времето да се заяжда с хората по форуми най-малкото!
  • #11
    #5 ( преди 2 години )
    Слезнал си от кон на магаре и пак се радваш - оптимист! )))
  • #10
    Докторът ( преди 2 години )
    То е ясно, че суперба не можа да се сравнява с Е класата.Какъв е смисълът да се сравнява шкода и е класа?
  • #9
    до 9 ( преди 2 години )
    страшно фундаментален въпрос, брато :D по данните за регистрациите в КАТ се взимат
  • #8
    До 4 ( преди 2 години )
    Паднал си в капана. Супърб е еквивалент като клас на С серията, не на Е серията на Мерцедес. С други думи, сравняваш премииум автомобил с кола, която е един клас по-надолу и освен това е бюджетен автомобил. Цената трябва да е не два, а три пъти по-ниска. Разбира се, ще ти върши същата работа, особено ако не виждаш разликата. Той и трабанта в някои случаи върши същата работа, а Дачия направо във всички, стига ти да си ОК!
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    не разбрах ауди и шкода какво общо имат
  • #6
    До 5 ( преди 2 години )
    Присмиват се само онези фенове на БМВ и Мерцедес, които карат 17-годишни коптори, но искат да се чувстват премиум и да презират човека с новия сюпърб. Който иначе струва 10 пъти повече от техните бангии четвърта цедка :)
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    То Супърба си е Пасат с повече място, не виждам какво му е лошото на колата. Със сигорност не е като А6 но пък и цената е почти на половина. При Шкодите нещата стоят по тоз начин, повече място за парите. Смешно е феновете на БМВ и Мерцедес да се исмеяват на тези които карат Шкода Киа или Дачия. Всеки с предпочитанията и възможностите си. Не всеки има нуджа да се доказва или празни върху "по-малките". Има хора за които колата е просто кола, но пък живота е живот
fallback
Последни