IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Subaru показа електрически болид с 1088 конски сили

Японците представиха и по-спортна версия на екокросоувъра Solterra

Subaru Tecnica International - спортното подразделения на японския автомобилен производител, използва автомобилния салон в Токио, за да представи две интересни електрически концепции - STI E-RA и Soltera STI. Двата екологични автомобила, задвижвани от батерии задават тон за това, какво да очакваме в близко бъдеще и каква ще е новата ера за STI дивизията.


Subaru STI E-RA


Subaru STI E-RA Concept определено е по-атрактивното предложение на японците. То е част от проекта STI E-RA Challenge Project, който проучва възможностите "да се добие опит в използването на нови технологии за света на моторните спортове във въглеродно неутрална ера на развитие". Или казано иначе - да даде път на сериен спортен електрически болид.

За задвижването на STI E-RA се грижат 4 електромотора с високи динамични характеристики, всеки разположен близо до всяко едно от колелата на машината. Агрегаттите, позволяващи пълноценна 4х4 система с торк векторинг технология, са производство на Yamaha, като предлагат съвкупна мощност от внушителните 1088 конски сили.


Subaru STI E-RA


Електрическият болид е оборудван с пакет литиево-йонни акумулатори с капацитет от 60 киловатчаса, но японците не посочват какъв пробег осигурява компановката на автомобила. Но според Subaru ще е достатъчен да отговори на регулациите на бъдещите пистови серии FIA E-GT, за които компанията се подготвя. В допълнение, плановете за E-RA са през 2023 година да атакува "Нюрбургринг", с амбициите да постави време от или под 6 минути и 40 секунди.


Subaru Solterra STI


Що се отнася до концепцията Solterra STI, тя е базирана на едноименния първи електрически кросоувър на японците, който дебютира през есента на 2021 г. Тук няма промяна в задвижващата система или допълнителна динамика, като компанията е наблегнала на естетическите подобрения. Сред тях се виждат спойлер на покрива, специални червени "подспойлери" в долната част на купето и някои други специфични детайли.

Ще припомним, че Subaru Solterra се задвижва от два електромотора, всеки с мощност от 109 конски сили. Системната мощност на кросоувъра е близо 218 конски сили, а наличната батерия е с капацитет от 71,4 киловатчаса. Според цикъла WLTC, автомобилът има пробег с едно зареждане до 460 км.

Повече снимки на Subaru STI E-RA и Solterra STI вижте в галерията:

0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 седмица )
    Май на Субару спортната електричка която представиха днес, ще излезе преди на тесла роудстъра който представиха преди 4 години :-) :-) :-)
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 1 седмица )
    Ходих, гладен ли си вече? Още е топло!
  • #3
    4 rate up comment 4 rate down comment
    2ри ( преди 1 седмица )
    ако беше отишъл и до тоалетна, щеше вече да е самолет.
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 1 седмица )
    Ти какво очакваш? Да му сложат турбо ли? STI пакета от доста време е основно аеродинамични елементи, по-леки джанти и акценти в интериора. Което пак подобрява представянето на колата. При мен само от слагането на STI джанти се усети коренна разлика. "Само"16 кг, ама като ги свалиш от джантите е друго
  • #1
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Любимото ми: "Solterra STI...няма промяна в задвижващата система или допълнителна динамика, като компанията е наблегнала на естетическите подобрения." Не са единствените, които правят подобни пед ер астии, но това не ги оправдава.