Кросоувърите и обикновените автомобили много често получават едни и същи двигатели, чийто ресурс се оказва отличен. След няколко години използване моторът на кросоувърът се оказва в по-лошо състояние, въпреки че неговият пробег не се отличава от този на седан или хечбек, оборудван със същата задвижваща системи.
Какви са причините за тази разлика и може ли изобщо тя да бъде премахната? На тези въпроси отговарят експерти от изданието ZR, които разкриват защо се стига до подобно нещо. Те посочват 6 причини, поради които двигателя на кросоувъра е подложен на по-големи натоварвания и съответно ресурсът му се изчерпва по-бързо.
6 причини, поради които моторът на кросоувъра се износва по-бързо (ГАЛЕРИЯ):
Освен че движи повече маса, двигателят на кросоувъра трябва да върти и по-сложна трансмисия. При лек автомобил само скоростната кутия и предното окачване са разположени между двигателя и колелата. На кросоувъра с задвижване на всички колела се въртят два редуктора, карданов вал, муфа за заключване на задната ос и др. И всеки от тези елементи развива собствена инерция. Затова и при ускорение трябва допълнителна мощност, която е нужна и за развъртане на колелата. А тяхното тегло също е по-голяма с 20-30% от това на стандартен автомобил.