IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche Taycan постави рекорд на Гинес

Машината се изкачи от най-ниската до най-високата надморска височина, достигана от електромобил (ВИДЕО)

Porsche Taycan Cross Turismo е една от колите, която предизвика най-голям интерес след появата си пред публика. Електрическото комби впечатли почти всичко, които са го карали, а сега достигна нови висоти. Буквално.


Porsche Taycan


Електрическият автомобил постави нов световен рекорд на Гинес за най-голямата промяна на надморската височина, постигана някога от електрически автомобил. За целта той измина разстоянието от възможно най-ниската точка в САЩ до най-висотата, преминавайки територията на 6 щата (2253 км) при денивелация от 4842 метра за 33 часа и 48 минути.

Пътуването стартира от мината „Ийгъл“ в Мичиган. Там се добиват никел и мед, като това е мястото, на което автомобил може да се спусне най-дълбоко. Благодарение на повдигнатото си окачване и системата за задвижване на четирите колела Taycan Cross Turismo достигна до 540,8 метра под морското равнище, откъдето тръгна на път.


Porsche Taycan


Само 34 часа по-късно електрическото комби, което през целия път беше управлявано от три екипажа, се озова на крайната си дестинация – Пайкс Пийк в Колорадо, където всяка година се провежда едноименно състезание. Върхът се намира на височина от 4302 метра, като тази година там ще се състои 100-ото издание на легендарната надпревара.

„Всичко това, което се случи през последните месеци - от началото на планирането до самото пътуване, е най-сложното нещо, което съм правил през живота. Звучи сякаш е било много лесно, но всъщност беше адски трудно, тъй като в организацията бяха включени страшно много хора и във всеки един момент можеше нещо да се обърка“, коментира един от организаторите Дж. Ф. Мюриъл.


Снимка и видео: Porsche

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не знам колко ревюта си изгледал за тайкан, но да беше изгледал и поне някое за Тесла от последните години, откакто спряха да загряват? Това Порше хубаво като му даваш газ ускорява, а като натискаш спирачката и е по-добър спортист от Тесла и по-добър автомобил, ама защо тогава е 12 секунди по-бавен от Тесла на нюрбургринг? Нали точно там проличават спортните и динамичните качества на един автомобил и се доказва управляемостта му в завои?
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Mda ( преди 1 година )
    До 2 Не могат да ги бият, нито да им приложат ключ, или да ги тушират...Могат обаче да правят цял ден"ластици" без да се налага да чакат батерията да се "олади". Не съм карал тайкан, но колкото ревюта съм гледал, хората твърдят , че си е Порше даваш газ ускорява, завиваш и завива, спираш и спира - много по- добре от повечето автомобили. Да не говорим, че ускорение от 2.5 сек до 100 км/ч и 12 до 200 го прави повече от адекватен спортист. В общи линии е много по-добър автомобил от теслата
  • #7
    0 rate up comment 2 rate down comment
    до долния ( преди 1 година )
    ... "производител номер едно" ?!? Колега, рано си започнал с "добавките"!!
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 8. Е да нямат база за сравнение Порше и Тесла. Тесла е производител номер 1 в света и бъдещата най-голяма компания в света по пазарна капитализация, докато Порше е нишов премиум бранд, който Тесла може да купи без да разбере, че е направен разход.
  • #5
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да сравняваш Tesla и Porsche си е като Лом и Лондон, ама буквално! И в Лом има неща, които ги няма в Лондон, амаа.....Теслата съществува най-вече от продажбата на емисии, но като автомобил си е посредствен, докато Поршето е точно обратното - луксозен и престижен автомобил, а от скоро и електро- такъв!
  • #4
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 4 слагам ти + заради последното изречение,но иначе ще ти кажа,че с изключение на модел Плейд на Тесла никой друг модел не е побеждавал Тайкан нито на ускорение нито на писта,за пробега може да се поспори колко е действителния в ежедневието,но не бих се напъвал да защитавам която и да е електричка.
  • #3
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до 2 ( преди 1 година )
    Не съм против тесла, а съм против изключително фанатизираните фенове на тесла(особено такива които никога не са карали тесла). Оценявам това, че виждаш и недостатъци. Иначе просто не смятам че тази новина, е някакъв велик опит на фирмата Порше, да се конглокира с (васко)Тесла-та.
  • #2
    6 rate up comment 6 rate down comment
    до 2 ( преди 1 година )
    Леле, ти си облъчен с радиация бе човек.....мъск, ако каже че иска да си му поредната жена, ще му го ****** с та*аците 100%
  • #1
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Поредна много жалка ЕЛ пропаганда... това са 2000 километра карани 33 часа от 3 екипа. Просто е смешно да говориш за тежки предизвикателства!!!