fallback

Искат ли хората електрически коли?

Проучване на Deloitte показва нагласите на част от потребителите

Каквито и да са технологичните обещания или клопките, поставени от електрическите превозни средства, истинското предизвикателство се крие в това да потребителят да бъде накаран да ги купи. А това е толкова трудно, колкото създаване на издръжливи батерии и изграждането на инфраструктура за зареждане.

Ново изследване, проведено от голямата консултантска компания Deloitte и цитирано от изданието Road & Track, показва колко трудно начинание е това. То е наречено „Проучване на очакванията на потребителите за автомобилната индустрия през 2022 г.“, като в него са участвали 26 000 души от 25 държави. И изводите на Deloitte едва ли са изненадващи.

Хората продължават да предпочитат личните превозни средства пред обществения транспорт, като са готови да се насочат към високите технологии, стига да не им се налага да плащат за тях. Те също така искат да си купуват автомобилите лично, а не през интернет. И са готови да приемат електрическите превозни средства, стига да са достъпни и поне толкова добри колкото тези с двигател с вътрешно горене.

Какви обаче са намеренията? Близо 69% от потребителите (основно в САЩ) са на мнение, че следващата им кола ще бъде с двигател с вътрешно горене, докато 22% ще се насочат към някакъв хибрид. Едва 5% от американците очакват следващото им превозно средство да бъде изцяло електрическо.

В същото време в Южна Корея около 23% от запитаните се готвят да си купят електромобил. В Китай те са 17%, а във всички държави все по-популярни се оказват хибридите, особено plug-in, които са считани за най-добрата алтернатива на колите с двигател с вътрешно горене.

Основният проблем на електромобилите към момента си остава цената, която все още е твърде висока. Това означава, че те все още се считат за превозни средства от по-висок клас, които привличат внимание, но не са предназначени за продажби в огромни количества. Затова е много важно на пазара да се появят достъпни и атрактивни коли на ток, като за целта е нужна и подкрепа на правителствата на отделните държави.

„Намираме се точно в средата на едно много объркано време. Превозните средства ги очаква бурно бъдеще, като залозите са много големи и някои играят ол-ин“, коментира Райън Робинсън, шеф на екипа на Deloitte, провел проучването.

fallback
  • #43
    Анонимен фен на тесл ( преди 2 години )
    За съжаление на "колегите" с нежелание ще ги светна че Тесла има пазарен дял в Щатите,ама не такъв,какъвто бихме искали,..жалко е ,но е идтина. На пикапите никак не им е трудно да ни отвяват и ксто бройки и като търсене,все още,надявам се. Но и Тесла си имапроблеми,не е хапчето за всичко,и с качеството,и с изработката..И най вече снеспазените обещания закаквото се сетиш. На кого му пука че върви с едиколко си км/ч за мин.секунди,като дават само 65 мили?? Другото е голяма глоба в стотици
  • #42
    Анонимен фен на тесл ( преди 2 години )
    За съжаление на "колегите" с нежелание ще ги светна че Тесла има пазарен дял в Щатите,ама не такъв,какъвто бихме искали,..жалко е ,но е идтина. На пикапите никак не им е трудно да ни отвяват и ксто бройки и като търсене,все още,надявам се. Но и Тесла си имапроблеми,не е хапчето за всичко,и с качеството,и с изработката..И най вече снеспазените обещания закаквото се сетиш. На кого му пука че върви с едиколко си км/ч за мин.секунди,като дават само 65 мили?? Другото е голяма глоба в стотици
  • #41
    Норге ( преди 2 години )
    Много изкукал народ има тук.
  • #40
    Toйота ( преди 2 години )
    Аз бих си купил Дачия Спрингс.Ако,има държавни дотации.То преди няколко дни в държавата в която живея имаше програма-утилизация на стар автомобил и покупка на електрически.Даваха по 10000евро а Дачия Спрингс е под 15хил.Проблема беше,че още я няма тук а следващата по цена беше около 50хил Киа ниро.
  • #39
    анонимен ( преди 2 години )
    Хората си мислят, че избират нещо, но всъщност някой друг избира вместо тях в повечето случай. Този, който избира е манипулатора, който ги е подтикнал те да направят своя "свободен" избор или иначе казано сме облъчени да правим определени избори. Това се постига бавно и методично, а понякога бързо. По-старите сигурно помнят преди 25 г., че дизели почти никой не караше. Започнаха да облъчват и променят правилата и много хора започнаха да карат дизели. Така ще стане и с електричките. Още изчакват.
  • #38
    Razcvqtko ( преди 2 години )
    Аз пък искам американците да спрат да ядат говеждо гледането на което е истинският замърсител на света
  • #37
    TSLA ( преди 2 години )
    Някой с нулев опит да ми говори за коли на ток е все едно да играя шах с гълъб.
  • #36
    TSLA ( преди 2 години )
    Петролните коли са като изрезка с пожълтели цuцu в сервиз за алтернатори :D
  • #35
    анонимен ( преди 2 години )
    Абе аз и нов телефон искам ,ама нямам свободни 2000лв , пък какво остава да извадя 100 бинки за електрик
  • #34
    анонимен ( преди 2 години )
    ще си купиш електрички на 20 години за 5 бонА, но ще си почакаш още 20 години, а дотогава я камилата, я камиларя....
fallback
Последни