fallback

Искат ли хората електрически коли?

Проучване на Deloitte показва нагласите на част от потребителите

Каквито и да са технологичните обещания или клопките, поставени от електрическите превозни средства, истинското предизвикателство се крие в това да потребителят да бъде накаран да ги купи. А това е толкова трудно, колкото създаване на издръжливи батерии и изграждането на инфраструктура за зареждане.

Ново изследване, проведено от голямата консултантска компания Deloitte и цитирано от изданието Road & Track, показва колко трудно начинание е това. То е наречено „Проучване на очакванията на потребителите за автомобилната индустрия през 2022 г.“, като в него са участвали 26 000 души от 25 държави. И изводите на Deloitte едва ли са изненадващи.

Хората продължават да предпочитат личните превозни средства пред обществения транспорт, като са готови да се насочат към високите технологии, стига да не им се налага да плащат за тях. Те също така искат да си купуват автомобилите лично, а не през интернет. И са готови да приемат електрическите превозни средства, стига да са достъпни и поне толкова добри колкото тези с двигател с вътрешно горене.

Какви обаче са намеренията? Близо 69% от потребителите (основно в САЩ) са на мнение, че следващата им кола ще бъде с двигател с вътрешно горене, докато 22% ще се насочат към някакъв хибрид. Едва 5% от американците очакват следващото им превозно средство да бъде изцяло електрическо.

В същото време в Южна Корея около 23% от запитаните се готвят да си купят електромобил. В Китай те са 17%, а във всички държави все по-популярни се оказват хибридите, особено plug-in, които са считани за най-добрата алтернатива на колите с двигател с вътрешно горене.

Основният проблем на електромобилите към момента си остава цената, която все още е твърде висока. Това означава, че те все още се считат за превозни средства от по-висок клас, които привличат внимание, но не са предназначени за продажби в огромни количества. Затова е много важно на пазара да се появят достъпни и атрактивни коли на ток, като за целта е нужна и подкрепа на правителствата на отделните държави.

„Намираме се точно в средата на едно много объркано време. Превозните средства ги очаква бурно бъдеще, като залозите са много големи и някои играят ол-ин“, коментира Райън Робинсън, шеф на екипа на Deloitte, провел проучването.

fallback
  • #33
    анонимен ( преди 2 години )
    Човек за по малко от 5000лв може да си купи 20 годишна употребявана кола с ДВГ и ако тази кола е обслужвана редовно тя ще има почти същите параметри каквито е имала като нова. Може да има най много 5-10% спад в конските сили заради износване на сегменти, лагери и др. елементи по двг. но иначе ще си върви нормално и ще минава същите километри с едно зареждане. Когато това нещо стане възможно с електрическите коли да са толкова здрави и евтини тогава вече ще е изгодно да си купим.
  • #32
    анонимен ( преди 2 години )
    Бих си купил електрически автомобил ако той има същите характеристики като този с ДВГ. Това означава пробег от минимум 500км, зареждане до 100% за 10 мин, експлоатационен живот поне 20 години без батерията да губи капацитет и не на последно място достъпна цена. Да мога да си купя запазен ел. автомобил втора ръка за 10 хил. лв. и да мога го карам поне още 5 години при запазване на оригиналните параметри за пробег и зареждане.
  • #31
    анонимен ( преди 2 години )
    хаха, знаех си, че няма да загреете какво значи парников ефект
  • #30
    анонимен ( преди 2 години )
    диводороден оксид е изключително опасен когато е в газообразно състояние а когато се смесят свъглеродния диоксид е тогава да не си наблизо
  • #29
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    Стига с това СО2. На светофара зад Вас, трябва да Ви дишам миазмите, така ли?Че сте играч и знаете за измамата с климата, минавате тънко и карате "премиуми". Горите масло с антифриз и аз трябва да се правя, че неми пречите. Разбирам да се карат нови коли s ДВГ, ама такива почти няма в България.
  • #28
    До Гочето ( преди 2 години )
    Имате ли представа какво е процентното съдържание на СО2 в атмосферата?Проверете го. Размислете върху тази стойност.В състояние ли сте да допуснете обратното на втълпяваното от десетилетия, просто като вероятност?Помислете за последиците, АКО това(че СО2 причинява глобалното затопляне) се окаже измама,манипулация?И с какво 2С по-висока температура ще навреди на хората?Кое доказва тази "вреда"?Една или няколко компютърни програми,манипулирани още при създаването си?Мислете с главите си бе, хора!
  • #27
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    Хората искат всякакви нови коли. Най-вече електрически. Тези които имат възможности си ги купуват. Другите ги чакат на Горублене - 15 годишни неразличими от нови. Купени за по 2 000 евро, с унищожен ресурс и превъртени на 150 000 км. Ама пък Мерцедес, БМВ и Ауди. Кеф голям. А че децата му дишат миазмите на изгорорялото масло и антифриз - проблеми няма. Важното е да знаеш за измамата с CO2 и еврогейците. Тия същите дето ги чакаш да си продадат старият автомобил, за да им обясниш ти кое как е.
  • #26
    анонимен ( преди 2 години )
    и пак за геюве си мечтаете, колко сте жалки латентните само
  • #25
    До 28 ( преди 2 години )
    Да, без гараж е проблем. Аз зареждам в гаража от 23.00 до 6.00 на нощна енергия. Много е изгодно, засега... Градското ми е без пари - 30-40 км. всеки ден...
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    Хибрид е ОК ако имаш гараж и го вземеш нов. За повечето от нас не е вариант
fallback
Последни