С новия цикъл на хомологация WLTP, който е много по-реален от предишния NEDC, много производителите на автомобили трябваше да заложат на малки двигатели (3-цилиндрови) с турбо. Имаше времена, в които нивата на вредни емисии СО2 не бяха определящи и компаниите нямаха притеснения да развиват технологичния си потенциал.
За целта с помощта на изданието Motor1 събрахме 12 класически превозни средства, оборудвани с 5-цилиндрови двигатели, които успяха да пленят феновете на автомобилите през годините. Някои от тях се превърнаха в истински легенди, докато други отдавна са забравени.
12-те най-яки коли с 5-цилиндрови двигатели (ГАЛЕРИЯ):
FIAT Bravo HGT
Петцилиндровите двигатели на FCA Group, част от която беше Fiat, са по-слабо познати. Между 1995 и 2001 г. спортната версия на италианския компактен модел Bravo HGT използва бензинов двигател с атмосферно пълнене с работен обем 2,0 литра, 20 клапана и 155 к.с. По-късно се появи и версия на модела с 220 к.с.
Петцилиндровите двигатели на FCA Group, част от която беше Fiat, са по-слабо познати. Между 1995 и 2001 г. спортната версия на италианския компактен модел Bravo HGT използва бензинов двигател с атмосферно пълнене с работен обем 2,0 литра, 20 клапана и 155 к.с. По-късно се появи и версия на модела с 220 к.с.