С новия цикъл на хомологация WLTP, който е много по-реален от предишния NEDC, много производителите на автомобили трябваше да заложат на малки двигатели (3-цилиндрови) с турбо. Имаше времена, в които нивата на вредни емисии СО2 не бяха определящи и компаниите нямаха притеснения да развиват технологичния си потенциал.
За целта с помощта на изданието Motor1 събрахме 12 класически превозни средства, оборудвани с 5-цилиндрови двигатели, които успяха да пленят феновете на автомобилите през годините. Някои от тях се превърнаха в истински легенди, докато други отдавна са забравени.
12-те най-яки коли с 5-цилиндрови двигатели (ГАЛЕРИЯ):
Ford Focus RS MkII
2,5-литровият редови 5-цилиндров двигател с турбо от Volvo е избран от Ford за моделите Focus ST и RS. Във втората версия той развива мощност от 305 к.с. и 440 Нм въртящ момент. Второто поколение Focus RS беше значително по-добро от своя предшественик, като за това помогна и преработеният дизайн. Компанията пусна и ограничена серия от 500 бройки, наречена Focus RS500, при която мощността достигна 350 к.с. За третата генерация на Focus RS американската марка избра 2,3-литров EcoBoost, който развиваше 350 к.с., но имаше 4 цилиндъра.
2,5-литровият редови 5-цилиндров двигател с турбо от Volvo е избран от Ford за моделите Focus ST и RS. Във втората версия той развива мощност от 305 к.с. и 440 Нм въртящ момент. Второто поколение Focus RS беше значително по-добро от своя предшественик, като за това помогна и преработеният дизайн. Компанията пусна и ограничена серия от 500 бройки, наречена Focus RS500, при която мощността достигна 350 к.с. За третата генерация на Focus RS американската марка избра 2,3-литров EcoBoost, който развиваше 350 к.с., но имаше 4 цилиндъра.