С новия цикъл на хомологация WLTP, който е много по-реален от предишния NEDC, много производителите на автомобили трябваше да заложат на малки двигатели (3-цилиндрови) с турбо. Имаше времена, в които нивата на вредни емисии СО2 не бяха определящи и компаниите нямаха притеснения да развиват технологичния си потенциал.
За целта с помощта на изданието Motor1 събрахме 12 класически превозни средства, оборудвани с 5-цилиндрови двигатели, които успяха да пленят феновете на автомобилите през годините. Някои от тях се превърнаха в истински легенди, докато други отдавна са забравени.
12-те най-яки коли с 5-цилиндрови двигатели (ГАЛЕРИЯ):
Volvo 850 R
Volvo 850 се произвежда между 1990 и 1997 г. То се предлага с 5-цилиндрови двигатели с обем 2,0 или 2,5 литра. Без съмнение, най-известният такъв мотор на Volvo обаче е B52324T4, който има работен обем от 2,3-литра и развива мощност от 250 к.с. и 352 Нм. Двигателят се поставя на версия 850 R, като е комбиниран с механична скоростна кутия M59. Моделът разполага още с механичен диференциал с ограничено приплъзване тип Torsen, по-голям междинен охладител и електронен блок за управление Motronic 4.4, като се превърна в легенда и в двете си модификации – седан и комби.
Volvo 850 се произвежда между 1990 и 1997 г. То се предлага с 5-цилиндрови двигатели с обем 2,0 или 2,5 литра. Без съмнение, най-известният такъв мотор на Volvo обаче е B52324T4, който има работен обем от 2,3-литра и развива мощност от 250 к.с. и 352 Нм. Двигателят се поставя на версия 850 R, като е комбиниран с механична скоростна кутия M59. Моделът разполага още с механичен диференциал с ограничено приплъзване тип Torsen, по-голям междинен охладител и електронен блок за управление Motronic 4.4, като се превърна в легенда и в двете си модификации – седан и комби.