С новия цикъл на хомологация WLTP, който е много по-реален от предишния NEDC, много производителите на автомобили трябваше да заложат на малки двигатели (3-цилиндрови) с турбо. Имаше времена, в които нивата на вредни емисии СО2 не бяха определящи и компаниите нямаха притеснения да развиват технологичния си потенциал.
За целта с помощта на изданието Motor1 събрахме 12 класически превозни средства, оборудвани с 5-цилиндрови двигатели, които успяха да пленят феновете на автомобилите през годините. Някои от тях се превърнаха в истински легенди, докато други отдавна са забравени.
12-те най-яки коли с 5-цилиндрови двигатели (ГАЛЕРИЯ):
Alfa Romeo 159
Още един дизелов мотор с 5 цилиндъра, който обаче се използва от италианската марка Alfa Romeo. Предшествениците на Giulia - моделите 156 и 159, бяха продавани между 1996 и 2010 г. с двигател 2.4 Multijet. Този турбодизелов агрегат е на Fiat, като първоначално развива 136 к.с. (версията 156 2.4 JTD), но през 2007 г. на модела 159 достига 210 к.с. и 400 Нм въртящ момент.
Още един дизелов мотор с 5 цилиндъра, който обаче се използва от италианската марка Alfa Romeo. Предшествениците на Giulia - моделите 156 и 159, бяха продавани между 1996 и 2010 г. с двигател 2.4 Multijet. Този турбодизелов агрегат е на Fiat, като първоначално развива 136 к.с. (версията 156 2.4 JTD), но през 2007 г. на модела 159 достига 210 к.с. и 400 Нм въртящ момент.