С новия цикъл на хомологация WLTP, който е много по-реален от предишния NEDC, много производителите на автомобили трябваше да заложат на малки двигатели (3-цилиндрови) с турбо. Имаше времена, в които нивата на вредни емисии СО2 не бяха определящи и компаниите нямаха притеснения да развиват технологичния си потенциал.
За целта с помощта на изданието Motor1 събрахме 12 класически превозни средства, оборудвани с 5-цилиндрови двигатели, които успяха да пленят феновете на автомобилите през годините. Някои от тях се превърнаха в истински легенди, докато други отдавна са забравени.
12-те най-яки коли с 5-цилиндрови двигатели (ГАЛЕРИЯ):
Audi Quattro
Това е един от най-важните модели в историята на фирмата с четирите пръстена, като се превърна в легенда не само благодарение на успехите си в рали-спорта, но и заради системата за задвижване на четирите колела и мощния 5-цилиндров двигател с обем 2,1 литра. Първите агрегати развиват 200 к.с. и 284 Нм, а по-късно се появява 2,2-литров турбомотор с 220 к.с. Във всички случаи скоростната кутия беше 5-степенна механична.
Това е един от най-важните модели в историята на фирмата с четирите пръстена, като се превърна в легенда не само благодарение на успехите си в рали-спорта, но и заради системата за задвижване на четирите колела и мощния 5-цилиндров двигател с обем 2,1 литра. Първите агрегати развиват 200 к.с. и 284 Нм, а по-късно се появява 2,2-литров турбомотор с 220 к.с. Във всички случаи скоростната кутия беше 5-степенна механична.