Производството на автомобилни компоненти е един от най-бързо растящите сектори на българската икономика в последните години, и основен инструмент в борбата срещу изтичането на мозъци на Запад. Но в този сектор предстоят гигантски сътресения заради отказа от двигателите с вътрешно горене и електрификацията. Как ще се отрази това на автомобилната индустрия в България? Зададохме този въпрос на Марк Бирон, главния изпълнителен директор на Melexis. Белгийската компания е един от световните лидери в производството на автомобилни чипове и сензори, а основната й производствена база е в София. Бирон долетя специално в София, за да участва в конференцията Tech21:CarTech, организирана от Bloomberg TV Bulgaria. Ето какво отговори той на въпросите на главния редактор на Automedia Константин Томов, който бе модератор на конференцията.
8 въпроса към Марк Бирон, CEO на Melexis (ГАЛЕРИЯ):
"Ако не греша, пикът в продажбите на автомобили бе 95 милиона през 2017 година. Едва ли скоро ще се доближим отново това ниво. Струва ми се, че в близките години продажбите ще остават доста под него.
От друга страна, тенденцията към електрификация, автономност и свързаност на автомобилите означава ръст на електронните компоненти в тях и това е огромна възможност за много компании.
Ако говорим за мобилността като цяло, очаквам развитие в области като електрически велосипеди, дронове, споделяне. Очевидно предстои разрастване на груповата мобилност, но това не означава, че индивидуалната ще изчезне.
За Melexis предизвикателството остава да направим всички тези превозни средства по-зелени, по-умни, по-безопасни за потребителите. Това са позитивни предизвикателства".