fallback

Mercedes-Benz представи най-ефективния електромобил

Всеки детайл на прототипа EQXX помага за пробега от над 1000 км

През последните седмици Mercedes-Benz систематично подхранваше интереса към прототипа EQXX, който беше определен като „най-ефективния“ електрически автомобил. Неговата поява беше анонсирана още през юли миналата година, а след това компанията показа и няколко изображения на модела.

Сега премиерата на модела е факт (заради коронавируса тя се състоя онлайн), като от Mercedes посочват, че това не е дизайнерска фантазия, а напълно работещ прототип, който ще се използва за тест-драйвове, за да докаже пробега си от 1000 км с едно зареждане. Този резултат е по европейския стандарт WLTP, като много от технологиите на EQXX ще бъдат използвани за бъдещите серийни модели на марката.

Прототипът е изграден на платформата MMA, като дължината е 4630 мм, а разстоянието между двете оси – 2800 мм. Салонът е предназначен за четирима души, но най-впечатляваща е задвижващата система. Тя е разработвана в продължение на 18 месеца с помощта на екипите на отборите на Mercedes във Формула 1 и Формула Е.

Крайният резултат е двигател с мощност 204 к.с., който консумира само 10 кВт/ч на 100 км (за сравнение при повечето електромобили този показател е 18-20 кВт/ч на 100 км). Полезният капацитет на батерията е 100 кВт/ч, а тя е с 50% по-малка и с 30% по-лека от тази на EQS, като тежи 495 кг. Общото тегло на прототипа е 1700 кг.

Аеродинамиката има огромен принос за постигането на пробег от 1000 с едно зареждане. Инженерите на Mercedes са успели да постигнат коефициент на челно съпротивление 0,18, което е с 0,02 по-добро от това на настоящия рекордьор EQS. За целта са използвани всякакви трикове – силно наклонено предно стъкло, наклонена линия на покрива, въздушни завеси и др.

Дизайнерите обаче са се отказали от инсталирането на камери вместо външни огледала, тъй като те вървят с два монитора, които ще консумират електричество. На покрива на EQXX са поставени слънчеви панели от плексиглас. Те са непрозрачни, което ги прави по-ефективни.

Колкото и странно да звучи, огромният екран в салона, който обединява приборния панел и информационно-развлекателната система, също играе роля за пестенето на енергия. Той се активира само според нуждите – от страната на пътника или само в средата, например. Прототипът разполага и с виртуален асистент с изкуствен интелект, който анализира състоянието на батерията и условията на околната среда (скорост на вятъра и температура) и дава съвети в реално време как да се постигне по-ефективно шофиране.

Още снимки на най-ефективният електромобил - вижте в галерията:

Снимки: Mercedes-Benz

fallback
  • #14
    край ( преди 2 години )
    Няма да спра да се чудя как Мъск успя да направи по-добра и по красива ел. кола от производители с по 100 и нещо години история. Това всеки на който дядо му е нямал пръстен с емблемата на мерцедес на него и не го е шокирал редовно по главата ще ви каже че не струва.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Отзад е много зле, а тази мощност е трагична за подобен автомобил. Средната скорост предполагам е не повече от 30 км/ч за да постигнат въпросния обхват. Предполагаема цена също не се споменава. Няма да е под 100 хил. Евро като им знам цените. Задвижването е зле. Само 1 Ел.двигател на задната ос. Доста е пестено.
  • #12
    Смех ( преди 2 години )
    И с каква средна скорост ги постига тия 1000км
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    И ако случайно го пуснат и обявят цена 150 000?+, всичко се приключва до там.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Мега грозна кола са направили. Особено отзад е брутално грозно творение на някой болен мозък дизайнер. Иначе браво за характеристиките и най-вече пробега, но не само той е важен. Другото което прави впечатление е ниската мощност за такъв голям кораб, който ще е над 2 т. при всички положения. Ами, че то една малка Киа е с подобна мощност и дори Дачия. Излагат се. Да поръчат на китайците да им направят по-мощен електромотор и да сменят дизайнера! Спешно!
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Хората им направили кола за максимална ефективност, като изрично е подчертано, че аеродинамиката играе главна роля, *** обаче говори колко грозна била.Като космически кораб е, на мен ми харесва.
  • #8
    тролейбус N5 ( преди 2 години )
    500 kg. батерия, егати бангията! Дизайна е инфантилен.
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    До #5: Ми той мерцедес си продава по 2-3 милиона автомобила, и то с по-големи печалби отколкото електричките носят, къв му е зора да продава по милион електрички?
  • #6
    Коча ( преди 2 години )
    Той като Ауди този Мерцедес
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Ми мерцедес, сега дизайна на снимките не ми допада, но но живо знае ли човек. Интериора е впечатляващ, но проблема е друг, Тесла продава 2021 близо 1мил. коли, а ел. мерцедеси с такава бройка ще е след 10г. евентуално, иначе няма лошо, нека всички правят по-добри и ефективни електрички.
fallback
Последни