fallback

Как се справят някои от най-популярните електромобили на магистрала?

Експеримент в реални условия показа пробега на 6 модела на ток (ВИДЕО)

Светът се движи към електрическата мобилност, но все още има много хора, които се притесняват от преминаването към превозни средства, задвижвани изцяло на ток. Основната въпросителна си остава пробегът в реални условия и по-точно – какво се случва, когато зарядът на батерията свърши. Всичко това накара Мат Уотсън от Carwow да вземе някои от популярните електромобили на пазара и да кара всеки един от тях, докато батерията му се изтощи напълно.

В случая са избрани Ford Mustang Mach E, Audi Q4 e-tron, BMW iX3, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 и Skoda Enyaq iV, като тестът се провежда най-вече по магистрала. Причината е, че това е по-тежко изпитание за колите на ток, тъй като там системата за рекуперативно спиране се използва по-рядко и съответно енергията се възстановява по-трудно.

Първият, който приключва участие, е Ford Mustang Mach-E. В случая кросоувърът е оборудван с по-малката батерия, като тя е изхабена след 365 км, постигайки 83% от обявения пробег. По-притеснителното в случая е, че колата спира напълно и не може да бъде преместена.

Следват Audi Q4 e-tron, чийто пробег достига 374 км (78% от посочените от производителя), и Hyundai Ioniq 5 – 379 км (83%). И двата електромобила спират по инерция, като при Hyundai автоматично се задейства функцията за паркиране.

Доближавайки се до фабричните данни BMW iX3 изминава 411 км, като пробега с 91% от обявените от производителя показател. Skoda Enyaq iV успя да преодолее 422 км (87% от обявеното), като интересното е, че това е единственият от всички тествани модели, който предлага специален режим само маневриране. При него скоростта се ограничава д 6 км/ч, като колата се движи, докато батерията „умре“ напълно.

Победител в изпитанието стана Kia EV6 с 437 км, като постигна 91% от посочения от производителя пробег с едно зареждане.

Снимки и видео: Carwow

fallback
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Хах добре бе пичове, "изтъркало" се било... а колко автомобила ще заредят на 1 зарядна за час? 1,5 максимум 2. На 1 горивна колонка ще заредят минимум 10. И докато моята кола струва 35-40 хил една електричка от тези струва 80-100 и не ми казвайте колко е евтино да караш на ток - на зарядната е 70 стотинки киловата и нагоре. Айде карайте си ги ваш си проблем - не ме принуждавайте и аз да съм толкова зле в главата!
  • #9
    Дядо коледа ( преди 2 години )
    Електромобилите и джендъризацията вървят ръка за ръка. Затова в Норвегия, в 4мин реклама на национална фирма Дядо Коледа и възрастен мъж се целуват :)
  • #8
    Бля ( преди 2 години )
    Първо за 5мин 400км, после за 15мин 300км. Хахаах. Както каза човека по-долу: при куп условности. Освен това, тези бързи з.с ще стават, все по-скъпи, и батериите ще умират по-бързо.
  • #7
    Очаквано ( преди 2 години )
    И все пак това са само СУВ модели ако тестваните бяха БМВ i4, Тесла 3, ФВ ИД3 и Купра Борн с големите батерии както са всички в този тест средния пробег щеше да е около 500км в сравнение с 400те км в този тест
  • #6
    До #5 ( преди 2 години )
    Цитирам> "Вече за 15 минути се зареждат 300 км." Не пиши това, просто ей така. Ще си помисли човеk, че това е безусловно и възможно на всякъде, за всяко EV и при всякакви условия. А всъщност сам знаеш, че това е възможно, но при един куп условности, поне към днешна дата за повечето държави в EU. За БГ изобщо не говорим.
  • #5
    TSLA ( преди 2 години )
    ЧНГ на всички електромобилисти! Не слушайте мрънкачи. Мрънкач кола на ток не кара. Свиди му се половин час кафе-пауза - работи половин месец за гориво, ремонти и консумативи. Зарежда където си иска - обикаля по принуда майстори и магазини за части. Малко са му 400 км магистрално - пеша се отказва на 400м. Возете се тихо и чисто, давайте газ без шубе, че сте изгорили 50 кинта за 2 ръчки и при нужда на път: Финес Чарджинг, Елдрайв, PlugShare и т.н. Не слушайте глупости. Наслука!
  • #4
    До 3 ( преди 2 години )
    Ама, не е само това проблема. Като ти свърши горивото, за 2 мин си заредил догоре, а за ел. да не говорим, хипер, бързи, бавни, свободата между двата вида двигатели е несравнима. И ток в туба не се носи.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Колега , и ние имаме коли и ние сме карали по магистрали. ако след зареждане ти показва 1400 км съм сигурен че след 200км при 140км/ч вече ще е около 800км остатъка и реално няма да изкараш 1000км с един резервоар .
  • #2
    До 1 ( преди 2 години )
    Добре че преди 120 години мyxльoвци като теб са бръмчали срещу ДВГ а умните хора са ги развивали че да може сега да обясняваш как електричките не струват.
  • #1
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Един резервоар по борд ми е 1400 км, реалистични 1200 - не мисля къде ще зареждам, не се съобразявам къде ТРЯБВА да спра, а спирам където искам. А голямата неизвестна не е пробега, а какво правиш с батерията когато се скапе и кога ще се скапе! П.С. и да не забравяме, че в Англия разрешената магистрална скорост е около 115, напъни го до по-човешките 140 и пробега от 80% ще падне на под 50
fallback
Последни