fallback

Как се справят някои от най-популярните електромобили на магистрала?

Експеримент в реални условия показа пробега на 6 модела на ток (ВИДЕО)

Светът се движи към електрическата мобилност, но все още има много хора, които се притесняват от преминаването към превозни средства, задвижвани изцяло на ток. Основната въпросителна си остава пробегът в реални условия и по-точно – какво се случва, когато зарядът на батерията свърши. Всичко това накара Мат Уотсън от Carwow да вземе някои от популярните електромобили на пазара и да кара всеки един от тях, докато батерията му се изтощи напълно.

В случая са избрани Ford Mustang Mach E, Audi Q4 e-tron, BMW iX3, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 и Skoda Enyaq iV, като тестът се провежда най-вече по магистрала. Причината е, че това е по-тежко изпитание за колите на ток, тъй като там системата за рекуперативно спиране се използва по-рядко и съответно енергията се възстановява по-трудно.

Първият, който приключва участие, е Ford Mustang Mach-E. В случая кросоувърът е оборудван с по-малката батерия, като тя е изхабена след 365 км, постигайки 83% от обявения пробег. По-притеснителното в случая е, че колата спира напълно и не може да бъде преместена.

Следват Audi Q4 e-tron, чийто пробег достига 374 км (78% от посочените от производителя), и Hyundai Ioniq 5 – 379 км (83%). И двата електромобила спират по инерция, като при Hyundai автоматично се задейства функцията за паркиране.

Доближавайки се до фабричните данни BMW iX3 изминава 411 км, като пробега с 91% от обявените от производителя показател. Skoda Enyaq iV успя да преодолее 422 км (87% от обявеното), като интересното е, че това е единственият от всички тествани модели, който предлага специален режим само маневриране. При него скоростта се ограничава д 6 км/ч, като колата се движи, докато батерията „умре“ напълно.

Победител в изпитанието стана Kia EV6 с 437 км, като постигна 91% от посочения от производителя пробег с едно зареждане.

Снимки и видео: Carwow

fallback
  • #30
    Иванов ( преди 2 години )
    Колеги, няма смисъл да се карате. Бъдещето на автомобила е като услуга- не е твой, а когато ти трябва ти изпращат един. Нещо като такси, но без шофер, шото ще се движат напълно автономно. И ше са на ток, да. Димящите таралясници няма да можете да ги карате, колкото и да искате. На който не му изнася- карането на кола и даже возенето не е задължително. Има велосипеди, рейсове, има и крака.
  • #29
    Аз ( преди 2 години )
    Какво е общото между електромобила и диарията???- никога не се знае дали ще можеш да се прибереш у дома!
  • #28
    Бай Гошо ( преди 2 години )
    Всеки си избра колата според нуждите и възможностите. За моите нужди електромобила не е вариант. Живея в блок под наем, така че няма как да зареждам ток евтино. Миналата седмица със семейството изминахме 1400км за по-малко от 16 часа само по магистрали. На този етап ще продължавам да си търкалям ДВГ-то.
  • #27
    izidor ( преди 2 години )
    Какво значи "все още се притесняват" бе: скъпи и ненадеждни! Отделно за батериите ползват дефицитни суровини. Да не говорим, че ако станат масови, токът ще поскъпне до небесата!
  • #26
    анонимен ( преди 2 години )
    Те и преди 20години ни бутаха към безкабелните телефони.
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    За много години.Ся, пуснете видеото и ще видите, че колите се карат до максималните допустими 70мили в час.Киата е най-малкият автомобил.
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    Тикат ни към елетричките, защото до 20 г автомобилите ще бъдат лукс, който ще може да се ползва само от малцина богоизбрани. Това не е теория на конспирацията, а реално решение на онези, които създават пЛандемии и др подобни неща. Хората от Давос са го решили и е записано какво ще се случва. Най-лесното е на електричката софтуерно да и дръпнат шалтера и ти да пляскаш с ръце. Не случайно вече говорят, че автономното задвижване ще стане задължително в новите автомобили. Който има глава да мисли!
  • #23
    анонимен ( преди 2 години )
    Това с карането по магистрала е доста относително. Може да са карали с 90 зад някой ТИР, а може да са карали със 140 примерно. Разликата ще бъде огромна в пробега. Така, че най-важният показател средна скорост го кажете и тогава да правим изводи за пробега! Явно обаче, ако се спомене и ще изчезне магията наречена електричка. Моето мнение е, че електричките са за градско и къси околоградски маршрути. За дълго си остава доброто старо ДВГ и на този етап е незаменимо.
  • #22
    Издразнен ( преди 2 години )
    Истината е, че американците с тяхните краварски пикапи-камиони опушват толкова много и вредят толкова много на Земята, а на нас ни натрисат евростандарти и един голф 4 не може да минава през центъра, защото бил замърсявал. Ама краварските камиони немат проблеми.
  • #21
    смех ( преди 2 години )
    А бе я кажете как една електричка ще замени едно Коматсу
fallback
Последни