fallback

Как се справят някои от най-популярните електромобили на магистрала?

Експеримент в реални условия показа пробега на 6 модела на ток (ВИДЕО)

Светът се движи към електрическата мобилност, но все още има много хора, които се притесняват от преминаването към превозни средства, задвижвани изцяло на ток. Основната въпросителна си остава пробегът в реални условия и по-точно – какво се случва, когато зарядът на батерията свърши. Всичко това накара Мат Уотсън от Carwow да вземе някои от популярните електромобили на пазара и да кара всеки един от тях, докато батерията му се изтощи напълно.

В случая са избрани Ford Mustang Mach E, Audi Q4 e-tron, BMW iX3, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 и Skoda Enyaq iV, като тестът се провежда най-вече по магистрала. Причината е, че това е по-тежко изпитание за колите на ток, тъй като там системата за рекуперативно спиране се използва по-рядко и съответно енергията се възстановява по-трудно.

Първият, който приключва участие, е Ford Mustang Mach-E. В случая кросоувърът е оборудван с по-малката батерия, като тя е изхабена след 365 км, постигайки 83% от обявения пробег. По-притеснителното в случая е, че колата спира напълно и не може да бъде преместена.

Следват Audi Q4 e-tron, чийто пробег достига 374 км (78% от посочените от производителя), и Hyundai Ioniq 5 – 379 км (83%). И двата електромобила спират по инерция, като при Hyundai автоматично се задейства функцията за паркиране.

Доближавайки се до фабричните данни BMW iX3 изминава 411 км, като пробега с 91% от обявените от производителя показател. Skoda Enyaq iV успя да преодолее 422 км (87% от обявеното), като интересното е, че това е единственият от всички тествани модели, който предлага специален режим само маневриране. При него скоростта се ограничава д 6 км/ч, като колата се движи, докато батерията „умре“ напълно.

Победител в изпитанието стана Kia EV6 с 437 км, като постигна 91% от посочения от производителя пробег с едно зареждане.

Снимки и видео: Carwow

fallback
  • #20
    смех ( преди 2 години )
    А бе я кажете как една електричка ще замени едно Коматсу
  • #19
    смех ( преди 2 години )
    А бе я кажете как една електричка ще замени едно Коматсу
  • #18
    смех ( преди 2 години )
    А бе я кажете как една електричка ще замени едно Коматсу
  • #17
    Ревльо ( преди 2 години )
    Едно време имаше жени по селата на които се плащаше да реват на чужд гроб. Наричаха се - оплаквачки. Тук много оплаквачки има и оревават какво щяло да стане като свършела батерията. И какво ставаше като свършеше бензина в москвича? Същото - бутане до колонката. *** щял да сипе бензин за две минути. Ще сипеш ако е платил предишният клиент и стартира колонката. Иначе се чешеш по ръбовете и псуваш под мустак. Оставете електриките да се оревават сами! Нищо лошо няма след 300км да пиеш кафе и зареждаш
  • #16
    Любопитен ( преди 2 години )
    И с каква средна скорост са постигнати тия километри?
  • #15
    до 15 ( преди 2 години )
    Няма да искат да си смениш пола, а да си знаеш, че си безполов и да говориш леко шизофренично за себе си в множествено число
  • #14
    До VAYK ( преди 2 години )
    След 10 години дори зомбита като теб няма да карате електрички, какво остава за 70-80% от населението, още повече пък в БГ!!! Мога да ти го гарантирам!!! Моли се да не забранят ДВГто, ,защото тогава освен на градски транспорт и скъпи коли под наем, на друго няма да можеш да се качиш!!!
  • #13
    VAYK ( преди 2 години )
    Нема смисъл да обясняваш! След 10г. пак ще има някой да пуши и трещи докато всички отдавна са приели реалността и са минали на електрическа мобилност!Естествено ако ДВГ дотогава не е забранен, като опасен за здравето, което не е невъзможно да се случи, ако едно 70-80% от всички коли вече са електрически или екологични
  • #12
    до 12 ( преди 2 години )
    В белите държави, до 2030 ще искат и да си сложиш към 40 дози ваксина, иначе в затвора, и да си смениш пола, или най-малкото да станеш обратен :) Та така за белите държави....
  • #11
    До 11 ( преди 2 години )
    Споко - никой не те принуждава да си зле - ти си си зле по принцип. Статиите са за електромобили, ти като не ги харесваш защо си цъкаш лaйнaтa под тях?
fallback
Последни