В самото начало на 2022 година започва и едно от най-легендарните изпитания в автомобилния свят: Рали Дакар. В продължение на седмици някои от най-смелите пилоти в света ще изправят своите машини срещу пустинята, времето и едни срещу други, рабира се.
Но истинските ценители на това приключение няма как да не признаят, че то с течение на годините изглежда все по-малко като приключение, и все повече като професионално организирано шоу. Далечен спомен са случаите като през 1982, когато Марк Тачър, синът на Маргарет Тачър, изчезна в Сахара за цели шест дни. А и автомобилите, някога пъстра смес от самоделки и налудничави идеи, днес са творения на цели инженерни екипи от могъщи транснационални компании. Нищо обаче не ни пречи да си припомним времето, когато нещата не стояха така, и да подберем най-екстремните машини в историята на ралито. Някои попадат в списъка заради удивителните си постижения, други - заради откровената си лудост.
11-те най-екстремни машини в Рали Дакар (ГАЛЕРИЯ):
Шасито бе допълнително подсилено и удължено с 30 см, за да вмести 350-литровия резервоар. Двигателят порасна до 1905 куб. см, и дори с настройки като за нискооктановите горива в Африка пак развиваше 350 конски сили. Окачването бе подсилено и повдигнато, бяха добавени две резервни гуми - на покрива и на задния капак. През 1987 трите такива автомобила спечелиха 10 етапа в Париж-Дакар, както и крайната победа. През 1988 Peugeot пусна в боя и новото 405 T16, но множеството технически проблеми с него отново разчистиха терена за нова победа на 205 T16.