Изглежда, че производителите на автомобили по целия свят бавно, но сигурно губят инстинкта си за престъпване на социалните граници. През миналата година Audi предизвика буря от недоволство със снимка на малко момиченце пред радиаторна решетка на свой автомобил, а съвсем наскоро BMW провокира с чудовищен SUV.
Сега проблеми има и Citroën. Френският производител на автомобили бе обвинен, че омаловажава или дори подкрепя сексуалния тормоз над жени - заради противоречива своя реклама. Клипът се разпространява в социалните мрежи на страната от началото на декември и показва певеца Амр Диаб, популярен в арабския свят, седнал в автомобил Citroën. В кратък кадър се вижда как той снима жена, която пресича пътя пред него, с помощта на камера, монтирана на огледалото за обратно виждане - без нейно знание или съгласие.
Проблемът в случая е, че Египет 90% от жените на възраст между 18 и 39 години твърдят, че са били подложени на тормоз, предава BBC. Така например активистката за правата на жените Рила Абделатиф написа в Twitter, че е „страшно“ да се снима жена без нейното съгласие. „Насърчавате сексуалния тормоз", добави тя, обръщайки се към Citroën.
Друг потребител се чуди как някой може сериозно да смята, че подобна реклама е добра идея. Интернет потребителите насочиха критиката си към поп певеца Амр Диаб, който е смятан за идол и много добре би следвало да знае, че египетските жени са изложени на постоянна опасност - пише един от потребителите в Twitter. „Шокиращо е, че той не е разпознал проблема“.
В четвъртък Citroën съобщи, че компанията е била информирана, че една сцена от рекламата е била „възприета като неподходяща“. Ето защо производителят изтегли от пространството въпросната версия и добави, че „се извиняваме на всички, които са се почувствали обидени“.
Още за скандала – вижте в Investor.bg