fallback

Японците ще се опитат да догонят Tesla с безпилотни технологии

Toyota и Mazda започват да внедряват автономни системи в масовите си модели

Японските автомобилни производители започват преследване на своите американски и китайски конкуренти, които вече са разработили и предлагат възможности за полуавтономно шофиране на масовите модели. Според доклад на Nikkei Asia, компаниите Mazda, Toyota и Subaru ще започнат да включват технология за самостоятелно управление от ниво 2 в повечето си модели.

Както е известно, автономните технологии са категоризирани в 5 основни нива, като при най-високо не се изисква никаква човешка намеса и превозното средство се придвижва напълно само. Ниво 2 позволява шофиране със свободни ръце на магистрала, но човекът зад волана носи цялата отговорност и трябва да бъде готов да поеме управлението във всеки един момента.

Към момента компании като Waymo могат да се похвалят с безпилотни системи от ниво 4, като проучват възможността за използването и на ниво 5. В Япония обаче използването на тези технологии все още не е разрешено, така че местните производители трябва да се насочат към нива 2 и 3 за моделите си от 2022 г.

Изследователският институт Yano в Токио твърди, че до 2030 г. около 62% от самоуправляващите се превозни средства в Япония ще разполагат с ниво 2 в базовото си оборудване. Към момента тази технология е достъпна само за модели от висок клас – седани на Lexus и Toyota Mirai, която се задвижва с водородни клетки.

Системата обаче ще започне да се предлага още през тази година на най-масовия автомобил на света – Toyota Corolla, а също така на седаните и SUV-моделите на Mazda. От Subaru също обявиха, че ще поставят безпилотна система от ниво 2, като тя ще се използва при скорост до 50 км/ч.

Едновременно с това предстои и облекчаване на регулациите в Япония, което ще позволи внедряването на ниво 4 в автомобилите и ще помогне на местните производители да направят огромна крачка напред в областта на автономните системи.

fallback
  • #10
    112 ( преди 2 години )
    Вие си мърморете пък японците си остават водещи в индустрията, нищо няма да промените.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    щом за вас тойота е високотехнологичен интересно какъв ли автомобил притежавате
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    "оле майко тойота е дъното на автомобилостроенето а измисления лексус....." Ти от кое село пишеш или от коя провинция по-точно?
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Хаха дъното на автомобилостроенето Тойота е най-скъпата, най-продаваната марка и печели всички класации за клиентско задоволство и здравина на колите. Отделно Тойота,която е дъното на автоиндустрията притежава най-много патенти за технологхии и продава единствена в света водородни хибриди, каквито германците не можаха да направят и БМВ и Мерцедес се провалиха. А Лексус понеже е скъпа Тойота, затова ли още германците от БМВ и Ауди не могат да направят по-бърза кола от Lexus LFA V10?
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Първо да догонят европейците по автономни технологии, а към Тесла въобще и да не гледат. А за Мазда няма да коментирам. Сегашните им системи са най-лошите на пазара.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    оле майко тойота е дъното на автомобилостроенето а измисления лексус е по скъпа тойота за балъци които нямат и представа от автомобили
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Тойота продава водородни хибриди, които са хай-тек, тоя говори за елементарни мултимудии! Абе лълъо, ти кога си се возил в скъпа Тойота или Лексус да знаеш какви мултимудии имат! Ти ако се качиш в Лексус или Тойота Мирай ще мислиш,че си в Ролс Ройс. И няма да си далеч от истината.
  • #3
    Да да ( преди 2 години )
    Всички ги догониха, а никой не ги е стигнал!
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    японците живеят някъде в миналия век нормална мултимудия нямат щели да гонят тесла американците трябваше да изтрият острова от картата
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Те вече всички ги догониха
fallback
Последни