Японските автомобилни производители започват преследване на своите американски и китайски конкуренти, които вече са разработили и предлагат възможности за полуавтономно шофиране на масовите модели. Според доклад на Nikkei Asia, компаниите Mazda, Toyota и Subaru ще започнат да включват технология за самостоятелно управление от ниво 2 в повечето си модели.
Както е известно, автономните технологии са категоризирани в 5 основни нива, като при най-високо не се изисква никаква човешка намеса и превозното средство се придвижва напълно само. Ниво 2 позволява шофиране със свободни ръце на магистрала, но човекът зад волана носи цялата отговорност и трябва да бъде готов да поеме управлението във всеки един момента.
Към момента компании като Waymo могат да се похвалят с безпилотни системи от ниво 4, като проучват възможността за използването и на ниво 5. В Япония обаче използването на тези технологии все още не е разрешено, така че местните производители трябва да се насочат към нива 2 и 3 за моделите си от 2022 г.
Изследователският институт Yano в Токио твърди, че до 2030 г. около 62% от самоуправляващите се превозни средства в Япония ще разполагат с ниво 2 в базовото си оборудване. Към момента тази технология е достъпна само за модели от висок клас – седани на Lexus и Toyota Mirai, която се задвижва с водородни клетки.
Системата обаче ще започне да се предлага още през тази година на най-масовия автомобил на света – Toyota Corolla, а също така на седаните и SUV-моделите на Mazda. От Subaru също обявиха, че ще поставят безпилотна система от ниво 2, като тя ще се използва при скорост до 50 км/ч.
Едновременно с това предстои и облекчаване на регулациите в Япония, което ще позволи внедряването на ниво 4 в автомобилите и ще помогне на местните производители да направят огромна крачка напред в областта на автономните системи.