fallback

Японците ще се опитат да догонят Tesla с безпилотни технологии

Toyota и Mazda започват да внедряват автономни системи в масовите си модели

Японските автомобилни производители започват преследване на своите американски и китайски конкуренти, които вече са разработили и предлагат възможности за полуавтономно шофиране на масовите модели. Според доклад на Nikkei Asia, компаниите Mazda, Toyota и Subaru ще започнат да включват технология за самостоятелно управление от ниво 2 в повечето си модели.

Както е известно, автономните технологии са категоризирани в 5 основни нива, като при най-високо не се изисква никаква човешка намеса и превозното средство се придвижва напълно само. Ниво 2 позволява шофиране със свободни ръце на магистрала, но човекът зад волана носи цялата отговорност и трябва да бъде готов да поеме управлението във всеки един момента.

Към момента компании като Waymo могат да се похвалят с безпилотни системи от ниво 4, като проучват възможността за използването и на ниво 5. В Япония обаче използването на тези технологии все още не е разрешено, така че местните производители трябва да се насочат към нива 2 и 3 за моделите си от 2022 г.

Изследователският институт Yano в Токио твърди, че до 2030 г. около 62% от самоуправляващите се превозни средства в Япония ще разполагат с ниво 2 в базовото си оборудване. Към момента тази технология е достъпна само за модели от висок клас – седани на Lexus и Toyota Mirai, която се задвижва с водородни клетки.

Системата обаче ще започне да се предлага още през тази година на най-масовия автомобил на света – Toyota Corolla, а също така на седаните и SUV-моделите на Mazda. От Subaru също обявиха, че ще поставят безпилотна система от ниво 2, като тя ще се използва при скорост до 50 км/ч.

Едновременно с това предстои и облекчаване на регулациите в Япония, което ще позволи внедряването на ниво 4 в автомобилите и ще помогне на местните производители да направят огромна крачка напред в областта на автономните системи.

fallback
  • #20
    Leberknoedl ( преди 2 години )
    Факт е че въпреки дългогодините си напъни, Тесла все още не може да произведе серийно надеждни клетки за батерии, т.е. са практически 25 години назад от Панасоник.
  • #19
    Leberknoedl ( преди 2 години )
    Батериите с никел-кобалт-алуминиевите катоди на Панасоник от създаването си досега са с най-висока енергийна плътност от всички серийно произвеждани литиево-йонни батерии. Много преди Тесла, Панасоник заедно с Тойота разработват и доставят батерии за хибриди, а бизнеса им с батерии е една малка част от цялото им портфолио, което включва горивни клетки, термо помпи и какви ли не други високо-технологични продукти.
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    "Дори Тесла дължи съществуването си на Панасоник. " А дали не е точно обратното? Когато започна партньорството им, Панасоник имаха една от най-ниските енергийни плътноси на пазара и се чудеха как да оцелеят. Тесла им вдигна производството с 900% и в момента заради стотиците милиони, които дойдоха от Тесла и дългогодишния опит в работата с реален производител на коли имат едни от най-добрите и евтини клетки.
  • #17
    Докторът ( преди 2 години )
    Какви са тези *** Субару и Мазда??Само немско.
  • #16
    До 12 ( преди 2 години )
    Ти или си шизофреник, или слабоумен. По-надолу пишеш колко бил бърз LFA и че немците не могат да направят толкова бърза кола, а когато ти се дават факти, за това че си неграмотен и неусведомен, почваш да пишеш глупости, кой го било интересувало ускорение до сто. В коментарът си съм написал, че съм почитател на Тойота, но явно си толкова презобил с мастиката в селската кръчма, че не можеш и да четеш. Аман от слабоумни гибони.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Тесла са недостижими единствено по жертви при използване на псевдо-автономните им технологии. Никой от автопроизводителите не може да си позволи так да се гаври със сигурността на клиентите си, дори Форд и ГМ с най-големите скандали за безопастност в историята.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Повечето производители срещу Тесла да бягат няма как да ги стигнат
  • #13
    Leberknoedl ( преди 2 години )
    Японците са 15 години напред технологично. Дори Тесла дължи съществуването си на Панасоник. Без японските технологии за батерии, електромобилите щяха да си останат в началото на 20 век.
  • #12
    до 12 ( преди 2 години )
    А бе къде си тръгнал да сравняваш Тойота-Лексус с тези пръчки БМВ и Цедката на Мерцедес. Тойотата е номер 1! Качество, надеждност, цена! LFA е направена за дупета като теб, да им вземат паричките. Философията на японците е съвсем различна от тази на БМВ! Само на *** като теб им пука за колко секунди набирала колата до 100 км/час. И като гледам тук от 1 месец откакто стана студеничко все БМВ-та виждам на пътя чакащи пътна помощ. И в 80% от тежките катастрофи е с участие на БМВ!
  • #11
    Аноним ( преди 2 години )
    Доказано от медецински светила,че Вагаджиите имат психични отклонения и доста странични ефекти наред с това,плус параноя и начална фаза на шезофеения...та не им обръщайте внимание,те не са виновни,не осъзнават какво правят и няма защо да им се сърдим за това. Нека вярват в силата на Вага,нека са щастливи с тази си фихидея,че те владеят света и технологиите,че след Вага другото е или Тесла,или каквото и да е. Важното Тойота да е в дъното,другото нямс значение.само дето всите немци не струват по
fallback
Последни