fallback

Почти всяка кола има ESP, но трябва ли да го изключвате?

Експерти препоръчват това да се прави извън пътя или върху натрупан сняг

Докато се стремят да направят шофирането по-лесно и по-безопасно, производителите добавят различни опции към оборудването на автомобила. Някои шофьори не са наясно с всички тези системи и съответно не са наясно напълно с правилата за използването им. Една от тези опции е ESP.

Какво представлява тази функция? Това е една от системите за активна безопасност, която осигурява динамична стабилизация на автомобила, ако попадне в неконтролирано поднасяне. ESP работи с антиблокиращата система (ABS) и изравнява позицията на автомобила на пътя.

Тази система също така е оборудвана със сензор за положение на кормилното управление и акселерометър (сензор за движение), като въз основа на техните показания, тя може да реши да спре определено колело, за да предотврати възможността от поднасяне. Тоест, при влизане в завой с висока скорост, ESP ще спре задното колело във вътрешния радиус на завоя, за да изравни автомобила, докато предното продължава да се движи.

Кога обаче трябва да изключва ESP? Тази система е проектирана да повишава безопасността, но е препоръчително за се изключва в някои случаи – като движение извън пътя, например. Тогава тя повече вреди, отколкото помага, като шофьорът рискува дори да заседне на някои места, които би могъл да преодолее бед съдействието на тази система.

При някои превозни средства ESP е опция, която не може да се изключва, но при много автомобили тя лесно се деактивира. Не забравяйте това, когато решите да се забавлявате върху току-що натрупал сняг. И разбира се, винаги включвайте системата за стабилизиране, когато се върнете на нормален път!

fallback
  • #7
    И аз да кажа: ( преди 2 години )
    23 пъти съм го спирал. Единия за проба на мокър асфалт.резултата беше почти 360 градусово завъртане на автомобилаосновно защото поведението на колата тотално ме изненада.. иначе при продължително буксуване в кал след изключване на системата успях да почистя грайфери те на гумите с неколкократно подаване на газ до ламарината и колата успешно издрапа от калта.
  • #6
    Фастер ( преди 2 години )
    Електрониката често прави и лоши номера!Помня как едни пичове с ново Рено ,при лек дъждец се забиха в теглича на джипа ми 2..5 тона.Казаха че еспитохи абееса се усветкали и спирането било пълно фиаско.Усетих ги и дадох леко напред та поне им омекотих малко удара.При мене щети никакви ,при лъскавото ренде блоня и преден номер.Не се доверявайте на електрониката 100%,никога!
  • #5
    bace ( преди 2 години )
    ...щом си задаваш този въпрос - отговора е ясен и категоричен: НЕ!- Видно е, че в този случай електрониката е по-умна от теб!
  • #4
    Ulan ( преди 2 години )
    На пасата е точно обратното,седи в спящ режим докато не се наложи да се включи,отделно може да се пусни принудително
  • #3
    Аз ( преди 2 години )
    Какво означава малко автомобили, може да се изключи на всеки мерцедес, например.
  • #2
    dd ( преди 2 години )
    допускаш много грешки при писане преди публикуване контролирай :-)
  • #1
    Р ( преди 2 години )
    На мноого малко модели, можеш да изключваш esp-то.Хайде по-сериозно
fallback
Последни