fallback

Tesla се сблъска с нов проблем – ръжда

От корозията най-често страдат броните и двигателния отсек

Електрическите автомобили на Tesla периодично изпитват проблеми от различен характер – батериите отказват, току-що произведени коли излизат от завода с дефекти в каросерията, а наскоро се оказа, че плъхове атакуват кабелите. Този път собствениците се сблъскват с още една неприятност – автомобилите им започват да ръждясват.

Американският производител използва основно пластмаса и алуминий при производството на колите си, но въпреки това на место по броните и в отсека на двигателя се появява ръжда. Първото оплакване е още от 2016 г., когато собственик на Model S откри ръжда по предната броня. Оказва се, че тя се е появила, защото в конструкцията има незащитени стоманени елементи.

Тогава от Tesla признаха за подобен проблем и обещаха да го разрешат в най-кратки срокове. През същата година бяха открити още 10 подобни случая, при които ръждата от стоманената армировка на бронята се е разпространила върху целия елемент.

Още снимки на местата, по които най-често избива ръжда при колите на Tesla - вижте в галерията:

Сега проблемът отново излиза на дневен ред, тъй като се оказва, че в компанията не са го разрешили. Поне 18 собственици на електромобили на марката се оплакват от ръжда по своите коли, като последният случай е от само преди няколко седмици.

Снимки: TMC forum

fallback
  • #10
    Владо ( преди 2 години )
    Много наивно е да се твърди, че неръждаеми, и други високолегирани стомани се обработват лесно.Напротив-много сложна, бавна, енергоемка, и не на последно място-скъпа е обработката им.Значително по-скъпи са.В пъти.Значително по-здрави са, което при краштестовете не винаги е от полза.И не на последно място-много по-малко стоманодобивни заводи могат да произвеждат подобни продукти със едно и също качестово в различните серии на производство.А че автомобилостроителите търсят по-евтиното е безспорно.
  • #9
    Филологът ( преди 2 години )
    мЕсто - немЯсто, мЕста - да
  • #8
    Анонимен ( преди 2 години )
    До #6 заварявал съм, няма проблеми. А автомобилите ги заваряват роботи. Делориана е от хром-никел.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма какво да се чудим, тази компания е още твърде млада, през по-голямата част от времето беше на ръба и се бореше за оцеляване и не си е изкарала още обичайните детски болести. Плюс това са (не само те, а е повсеместно явление) твърде финансово насочени. Колега 4 чудесно опредметява мераците на корп. сектор. Погледнато като историческа закономерност, икон. същност и в някаква перспектива, този модел неизбежно води до крах, но по-добър не се задава. В деня Х Мъск вече ще е извън компанията.
  • #6
    До 2 ( преди 2 години )
    Заварявал ли си неръждавейка? Не си.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Що е то - дърт ръждилник с батерия? :)
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    2-ри, не мисли че не им ясно, но никой не иска да караш колата докато се разпадне сама (както и други техники). Искат след 5г да я смениш, въпреки че на страта и няма нищо. Е разбира се, притискат те със скъпи ремонти.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Абсолютна глупост е да се ползват ръждясващи стомани в 21 век при положение че един кв. метър неръждавейка 1мм дебелина струва 70лв. Алуминия е още по евтин.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Все още не мога да си обясня защо производителите продължават да използват евтини ръждясващи стомани в колите? Какво толкова спестяват? Нали ако всичко което може се направи от неръждаема стомана, хром-молибден и алуминий разликата е не повече 1000-2000лв. и проблемът с ръждата се решава завинаги. Така се удължава живота на колата значително и е добре и за екологията.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Елементарна липса на металообработка против корозия
fallback
Последни