За много хора електрическият SUV BMW iX е доста спорен. Седанът i4, от друга страна изглежда доста по-добре, но според шефа на баварската компания Оливер Ципсе, нито едното в случая няма значение: и двата електромобила са разпродадени за месеци напред. Което ще рече, че мераклиите за някой от моделите ще трябва да почака, за да се сдобие с желаното возило.
Ръководителят на BMW не уточнява колко точно ще трябва да се чака за всеки от двата нови модела, но явно няма да е задълго. Компанията възнамерява да наеме още 6000 нови работници, за да помагат в производството на двата електромобила. Което ще рече ръст с 5% на работната сила в баварската компания, напук на очакваните масови съкращения заради електрическата ера.
Според Ципсе, чакането за двата модела се дължи както на високото търсене, така и на кризата с чиповете, която ограничава производствените обеми. А конкретно за i4, фабриката в Мюнхен скоро ще добави допълнителна смяна, за да може да посрещне търсенето на седана. Мениджърът е на мнение, че кризата с полупроводниците ще започне да заглъхва до средата на следващата година, а до края на 2022 ситуацията би трябвало да се нормализира.
В интервюто си за изданието Muenchner Merkur, Ципсе заявява, че продажбите на електромобили нарастват 5 пъти по-бързо, отколкото се развива инфраструктурата за зареждане. И този дисбаланс може да докара сериозни проблеми на правителствата, които планират забрана на двигателите с вътрешно горене и да ги постави в сложна ситуация.
За да избегне гореописания сценарий, BMW инвестира сериозно в зарядна инфраструктура. Оливер Ципсе вярва, че заводът на компанията в Мюнхен може да произвежда единствено електрически автомобили до 2026 година. Любопитното е, че фабриката се намира насред града, което преди години бе проблем. С електромобилите и модерните производствени методи, според производителя, локацията ще се окаже дори конкурентно предимство.