Много хора смятат, че автомобилите трябва да са големи и просторни. Малкият размер обаче не означава, че тези автомобили са неподходящи за ежедневна употреба. Има една специална категория мини автомобили, която е заслужено популярна и желана от много автомобилисти.
Може да се сетите за Ford KA или оригиналното Mini, но има много модели, които са много по-малки от тези супер компактни коли. Те приличат на колички, предназначени повече за деца, отколкото за възрастни, въпреки че се използват активно по обикновените пътища, а понякога дори демонстрират и завидна динамика и скорост. Повечето предлагат достатъчно място за съхранение на багаж, за да пазарувате след работа, но някои са толкова малки, че трябва да ги видите с очите си, за повярвате.
В днешната реалност, когато цените на горивата скачат до небето и пространството по улиците намалява, много автомобилисти се насочват именно към най-компактните модели, чиито размери са допълнително предимство в тесни градски условия. И не е изненадващо, че т.нар. "подкомпактен клас" успява да остане стабилен през годините.
Не всички съвременни суперкомпактни коли обаче заслужават да бъдат наречени малки: дори марки като Mini и Fiat отдавна са преминали към по-големи версии, които почти не приличат на оригиналните им сладки микроавтомобили. За да добиете представа колко далеч са стигнали наистина малките коли, ето няколко примера за миниатюрни автомобили, предлагани на пазара през годините. И това не са авторски проекти или прототипи, а пълноценни серийни автомобили.
5 серийни автомобила, които могат да се паркират в кухнята (ГАЛЕРИЯ):
Много хора не мислят за Twizy като за завършена кола. Това е кръстоска между конвенционални автомобили, електрически скутери и веломобили, захранвани от батерии. Но Renault настоява ясно да го идентифицира като „идеалната кола за града“.
Което ни води до действителната и разумна област на приложение на този микроавтомобил. Практичността и запаса на мощност не са достатъчни за дълги пътувания с много багаж, но за градски условия са напълно достатъчни. Производителят по този въпрос дава доста реалистична информация: „реалният пробег с едно зареждане на батерията е около 80 км, при това в изключително градски трафик и около 50 км за междуградско шофиране“.
Двуместно превозно средство с четири колела тежи повече от 500 кг, като се простира на дължина 2,34 метра, 1,19 на широчина и 1,46 м. на височина. Той предлага места за двама, седнали един зад друг и багажно пространство от 31 литра.
Въпреки липсата на ESP, Twizy се шофира безопасно. Кормилното управление е фино настроено, окачването е умерено меко, возията е прилично твърда, а възстановяването на енергията е едва забележимо. Въпреки липсата на ESP, колата се движи уверено и безопасно. Единственото, което трябва да знаете е, че не трябва да шофирате с него по магистрала, предвид ниската максимална скорост.