fallback

До каква температура трябва да се загрее двигателят през зимата преди шофиране

През всеки студен сезон този въпрос отново възниква пред мнозинството шофьори

Ето защо, точно преди новогодишните празници, ви разказваме за оптималната "степен на загряване" на двигателя. Първо, нека да успокоим нашите читатели. Ако след стартиране на двигателя потеглите веднага, няма да се случат сериозни проблеми с двигателя.

Минималните термични хлабини осигуряват нормалната работа на студения агрегат. Единственият въпрос е дебелината на масления филм, който ще бъде върху триещите се повърхности.

По правило в студен двигател този "филм" не е недостатъчен, така че с течение на времето устройството, което работи по този начин, ще се износи по-бързо. Затова е добре да оставите двигателя за малко на празен ход и тогава да потеглите. Но как да определим оптималната температура на антифриза, маслото и на самият двигател?

Най-добре е да се съсредоточите върху оборотите на двигателя, тъй като всички съвременни автомобили са оборудвани с режим на загряване, който помага на антифриза да достигне по-бързо работни температури. Електронният блок за управление първо леко завишава оборотите, а след това ги намалява, когато охлаждащата течност вече е загряла.

При повечето модели препоръчваме да се съсредоточите върху оборотомера, и когато оборотите на двигателя паднат под 1000, знайте, че загряването на охлаждащата течност вече е около плюс 30 градуса, което пък означава, че и маслото вече е започнало да се загрява и дебелината на масления филм върху триещите се части на двигателя е достатъчен. Тогава можете да потеглите без да се притеснявате за мотора.

fallback
  • #31
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Може... за бензин. Дизел ще го подгрееш на място след половин час, с много късмет и то както е писал Кьосев за сметка на ДПФ и катализатор.
  • #30
    2loop ( преди 1 година )
    Който кара БМВ не се разболява от коронавирус. Господ не наказва по два пъти.
  • #29
    Кьосев ( преди 1 година )
    При автомобили снабден и с катализатор и DPF-Пал7ш и тръгваш.... Ако подгрява в катализатор постъпва неизгоряло гориво, което после при увеличаване на скоростта се запалва, стават детонация и се налага смяна на скъпоструващи катализатори!)
  • #28
    анонимен ( преди 2 години )
    Големите производители като BMW съветват да се потегли веднага след запалване.Но да се кара на ниски обороти.Пише го в официален документ с който купуваш автомобила.Сега карам Тойота дизел,оборотите на студен мотор са 800,на загрял също.
  • #27
    Шоп ( преди 2 години )
    Докато не отлепя стрелката на темоерстура, не тръгвам. Няма зима, няма лято. Зимата пуша един фас,докато чистя колата или изчакам хубаво да раздвижи маслото. Лятото паля, пускам климатика и свалям стъклата, пуша един фас и тогава тръгвам. Никога не паля и тръгвам като ескимос. Стоял съм на празен ход и 40 50 и даже час на място, зима или лято на климатик. Някои хора правят секс в колите, в Русия не ги гасят някои камиони с години. Имало е случаи с мацки да не я гася с часове.
  • #26
    Ники Панайотов ( преди 2 години )
    Ако двигателя е дизел е достатъчно да се стабилизират оборотите да се установят на нормални и да се потегли и при бензин и дизел не е добре за екологията ,двигателя и кесията да се подгрява повече от 1 мах 2 Мин. на место затуй стартиращите и тръгнете след 1 2 Мин повярвайте мотора ви ще е пмалко износен в Германия която всички знаем че е водеща световна техническа нация е забранено подгряването на место стартираш и тръгваш.
  • #25
    Никола Панайотов ( преди 2 години )
    Зависи дали мотора е на бензин или дизел При Бензин при студен двигател бензиновите пари кондензират по стените на целиндъра и измиват маслото което води до сухо ***,затуй колкото по-бързо се подгрее мотота по малко износване а това безспорно става при леко нтоварвне в движение
  • #24
    ДЖО ( преди 2 години )
    До 10 : Зщото на всякъде пише за ДВГ.
  • #23
    astrata1976 ( преди 2 години )
    Ако е съвременен дизел,чакай да загрее,за да паднат оборотите :)
  • #22
    Alexxx ( преди 2 години )
    Оборотите при паленето на мотора са високи от 5-15 секунди,според външната температура. И кое му е полезното,когато навън е минус 15 градуса ,а мотора "врие" на 1500-1800 об/мин?Че това е на вредното за мотора.За тези около 10 секунди на тези високи обороти почти работи на "сухо" мотора,докато се "разбие" маслото ,както на мотора,така и на скоростната кутия.И ми е още по интересно,как за 10 секунди ще загрее антифриза за този период от време?Егати смотаната статия,то и децата го знаят т ...
fallback
Последни