fallback

Renault Clio вече е лидер в Европа, Volkswagen Golf е чак 35-и!

Проблемите с доставките и коронавирусът доведоха до нови промени сред най-продаваните модели

Глобалният недостиг на микрочипове, съчетан с продължаващата пандемия от COVID-19, продължава да тормози европейския пазар и да изненадва с неочаквани промени в списъка с бестселъри. Изход от ситуацията засега не се вижда, а резултатът е безпрецедентна рецесия, като предлагането е далеч по-малко от търсенето, а за някои модели се чака повече от 2 години.

На този фон статистиката за продажбите, която сега се публикува ежемесечно от британската аналитична агенция JATO Dynamics, показва доста интересни резултати за ноември. Класацията за на-продавани модели има нов лидер - Renault Clio заменя бестселъра за октомври Peugeot 2008.

През септември, припомняме, първото място зае американският електрически седан Tesla Model 3, а през август и юли начело беше бюджетният хечбек Dacia Sandero. Лидерът от последните десетилетия VW Golf се смъкна чак на 35-о място с 6755 бройки, но пък той има достоен заместник. Това е кросоувърът VW T-Roc, който не се отличава много от Golf като оборудване и технологии, като вече заема 5-а позиция.

Много експерти твърдят че спадът на Golf в статистиката е не само заради проблемите в индустрията, а е следствие от промяна в интересите и навиците на потребителите. Дали това е вярно или не, ще стане ясно следващата година, когато недостигът на микрочипове вероятно сигурно ще изчезне (за разлика от коронавируса).

Трябва да се обърне внимание на появата в челната десетка на корейския кросоувър Hyundai Tucson, който успя да изпревари много популярния сред европейците Dacia Duster. При електромобилите лидер е Tesla Model 3, а при plug-in хибридите начело е Peugeot 3008. Като цяло пазарът за ноември записва спад с 18% спрямо същия месец на годината – 855 000 продажби. Намалението спрямо ноември 2019 г. е 29%.

Ннай-продаваните автомобили за ноември 2021 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #16
    Бай Х.. ( преди 2 години )
    Рено Клио е елементарна кола,без достатъчно екстри,без комфорт !!!Взех си Каптюр газ/бензин и съм супер доволен !Швабска кола не бих си взел !
  • #15
    Таралясник ( преди 2 години )
    Т-Рока е новия голф - достъпен, висок просвет, голям багажник, много екстри, компактен, безопасен. При стартова цена със 9 хиляди по-ниска от тази на голфа нищо чудно, че продава повече.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    До 4,изключи от списъка на страните само Русия,защото за там първо употребяваните автомобили които се купуват от западна европа са на до 5 години,и там продажбите на нови автомобили не отстъпват на европейския пазар,а и те си имат собствено автомоблиостроене.Виж тъмните балкански субекти понеже са все гяволи и гледат да таковат гявола във въздуха и вес одат с отворени *** си вземат ноф фнос 15т-та употреба бита немска каска и са горди като овца в пламъци че са прекарали тъпите западняци.
  • #13
    Класика ( преди 2 години )
    Какъв коронавирус!?!?!?.... Какви чипове!?!?!? Всичко е измислена игра! Е това коментирайте! Не се превръщайте в добитъци и да ви отвличат вниманието с други коментари! Коментирайте защо ни лъжат за вируса,за чиповете,защо ни лъжат за Ел коли които десеторно замърсяват земята,защо тежко въоръжение полицаи пребиват стачките против ограниченията и стачкуват по 30 000 хиляди по цял свят на нация,защо в Африка, Конго и др.уж западнали страни е 6 процента заболеваемост?
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Ваг е група от миналото
  • #11
    рено клио!? ( преди 2 години )
    ама това кола ли е или пак неудачия? и после се чудим що 3-ия пол настъпвал ...
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Статията ни казва, че средната класа в Европа обеднява.Голф, доскорошният любимец на средната класа в Европа, е заменен от Клио, което е един клас по-нисък и по-евтин автомобил. Да очакваме ли и в Перник след време да заменят старите голфчета с Клио?.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Продажбите на ВАГ са на представителства а не на частни клиенти там положението е плачевно.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Стелантис избраха правилната стратегия да бият VAG - да купуват други марки. Щото иначе продажбите им падат.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Преди година казах, че Стелантис до 10 години ще са отвяли ВАГ, то почна да става по-бързо
fallback
Последни