fallback

Как в СССР искаха да оборудват милицията с BMW-та

И защо нищо не се получи от тази идея

В продължение на много години от съществуването на Съветския съюз чуждестранната кола се смяташе за недостижима мечта за обикновените граждани. Малко хора обаче знаят, че в историята на СССР има период, когато автомобилите на западната автомобилна индустрия имат всички шансове да се появят по пътищата на СССР, при това в напълно необичайна форма - като коли за милицията. 

Тази идея обаче остава нереализирана, но историята е запазила доказателства за нея и дори за това какви чужди автомобили биха могли да се движат из Съветския съюз с сини светлини на покрива.

Необичайната, но малко известна днес история започва през декември 1973 година. Тогава е и първото официално представяне на продуктите на BMW в Съветския съюз под ръководството лично на председателя на борда на компанията Еберхард фон Кюнхайм. Събитието се оказва толкова успешно, че веднага след него няколко модификации на представените автомобили и мотоциклети, които се управлява по онова време от западните полицаи, са закупени в СССР за извършване на „пътни тестове“.

Две коли - BMW 2500 (E3) и BMW 520i (E12), както и три патрулни мотоциклета - BMW R60 / 6, BMW R75 / 6 и BMW R90 / 6 са кандидатите сред чуждестранните превозни средства, които биха могли да попълнят полицейския парк. Точният брой на закупените автомобили остава неизвестен, но има най-малко десет, тъй като поне по две копия от всеки модел са доставени в СССР. За съжаление не са постигнати споразумения за дългосрочно сътрудничество.

Честно казано, трябва да се отбележи, че BMW-тата не са единствените и дори не първите чуждестранни автомобили, закупени за съветската милиция. Например Ford Galaxy Wagon започва тази традиция още през 1967 година, а след тази кола се появяват различни модификации на Audi, Mercedes-Benz, Dodge, Ford, Nissan, Opel, Renault, Porsche, Tatra и Volvo.

Но СССР не сключва дългосрочно споразумение с нито една от тези капиталистически автомобилни марки, въпреки че споразумението с BMW е най-вероятно, като се говори дори за разполагането на две производствени мощности - две лицензирани фабрики - първата да произвежда двигатели на BMW за Волга, а втората - мотоциклети също от немската марка... Всъщност обаче единственото продължение на сътрудничеството е придобиването на още няколко BMW E28 и BMW E34 през втората половина на осемдесетте години на миналия век.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    А нимя е лошо че там са си останали
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    3-ти, а от какъв обем са ги вадили тези 400кс? 6-7л V8? Срещу 2-2.5 двигател на БМВ? И да ти кажа американците и там са си останали, и до ден днешен, с редки изключения, на някои специални версии.
  • #3
    Немска мъка ( преди 2 години )
    Да вметна само че когато тия немски талиги са изкарвали едвам по 120-140 коня Камаро и Мустанг са били по над 400
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Не са ги одобрили след тестовете.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Съветските мушмуроци нямат срам, купуват по 2 броя от всякакви упадъчни фирми от гнилия капитализъм, за да ги дадат на развоините центрове , да ги разглобят и да копират де що могат
fallback
Последни