IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW също се отказва от лоста за скорости

Новият селектор за смяна на предавките ще обединява няколко функции

Автомобилите на BMW скоро ще получат нов тип селектор за смяна на предавките, които напълно ще се различава от досегашния лост. Това ще бъде прибиращ се джойстик с разширена функционалност, като ще отговаря не само за смяна на скоростите, но и за ръчната спирачка, стартирането и спирането на двигателя, а текущото състояние ще бъде показвано на малък дисплей, съобщава CarBuzz.


BMW - селектор


Новата технология може ще се прилага както за електрически автомобили и хибриди, така и за автомобили с традиционни двигатели с вътрешно горене. Тя вече е патентована от BMW, така че нейната поява на серийни автомобили още е под въпрос. Очакванията са, че въвеждането на джойстика ще отнеме няколко години.

В арсенала на системите, патентовани от компанията вече има нестандартен дизайн на задните врати, като те се повдигат и плъзгат едновременно. Конфигурациите на механизмите предвиждат наличието на хидравлично или електрическо задвижване, както и тази версия на вратите, които ще се отварят заедно със задната част на покрива на автомобила.

Още снимки на новия патент на баварците - вижте в галерията:

По-рано тази година BMW получи патент за проектори, заменящи традиционните огледала за обратно виждане, които ще проектират информация върху страничните прозорци на автомобилите. Например, те могат да предоставят предупреждение за опасности на пътя, както и главени дисплей, който е често срещана опция за повечето серийни автомобили.

Германската марка патентова и волан с джойстик за безпилотни летателни апарати. Патентът описва устройството като „ръкохватка за управление", която може да бъде прибрана, когато автопилотът е активиран. Джойстиците ще управляват селектора на скоростите, а компанията измисли и друг волан, който променя формата си при преминаване от автономно управление към ръчно управление. Досега нито една от горните системи не е внедрена на производствените модели на марката.

Снимки: CarBuzz

0 от 500