fallback

Най-здравите и най-чупливите автомобили от 2014-2015 година

Мястото на BMW Серия 5 в новия доклад на TUV вероятно доста ще ви учуди

Не е тайна, че два автомобила от един и същи модел, но произведени в две съседни години, могат да покажат драстични разлики в качеството. Причините са най-различни: компаниите постоянно се стремят да оптимизират производствата и да намалят разходите; често сменят поддоставчиците си; самите модели претърпяват обновяване или направо смяна на поколенията. Тъкмо затова и класацията за надеждност на TUV, германската Асоциация за технически инспекции, e разделена на двугодишни сегменти според възрастта на автомобилите. След като ви запознахме с резултатите от доклада за 2022 при 10-11-годишните и при 8-9-годишните, сега е ред на колите на възраст 6-7 години, тоест производство 2014-2015 година.          Най-здравите автомобили от 2014-2015 година (ГАЛЕРИЯ):

        Какво обикновено, Топ 20 е доминиран от германски и японски модели. Най-челно класираният френски автомобил е Renault Captur, което попада в зелената зона с впечатляващия резултат от 9.6% констатирани дефекти - точно колкото има и Volkswagen Golf. Добро впечатление прави 30-ото място на Ford Kuga - необичайно високо за марката, както и изкачването на Peugeot 308 с близо 30 места след смяната на поколенията. Nissan Qashqai също се е отласнал от дъното със смяната на генерациите и вече е по-близо до златната среда.     Произвежданото в Испания Renault Captur е най-челно класираният френски модел, с доста по-малко дефекти от средното за 6-7-годишните автомобили      В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 21 Volvo XC60, 22 Audi A6/A7, 24 Mazda CX-5, 24 Mercedes GLK, 26 Nissan Note, 26 Renault Captur, 26 VW Golf, 29 Audi A4, 30 Ford Kuga, 30 Opel Meriva, 30 Toyota Verso, 33 Honda Jazz, 33 Mazda 6, 33 Toyota Yaris, 36 Toyota Avensis, 36 VW Passat, 38 Honda Civic, 40 Seat Leon, 43 Opel Zafira, 43 Peugeot 308, 45 Skoda Octavia, 46 Ford C-Max, 46 Mazda 3, 46 Suzuki Swift В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 50 Mercedes E-Class, 51 Skoda Citigo, 53 Opel Astra, 53 Skoda Rapid, 53 W Up , 56 BMW Серия 1/2, 56 BMW X3/X4, 56 Skoda Yeti, 59 VW Polo, 60 Opel Insignia, 64 Kia Rio, 64 Skoda Superb, 66 Peugeot 2008, 66 Renault Scеnic, 66 Toyota Aygo, 69 Ford Fiesta, 69 Nissan Qashqai В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 74 BMW Серия 3/4, 74 Citroеn C4 Picasso, 74 Renault Clio, 74 Skoda Fabia, 74 VW Touran, 81 Mini Hatch, 81 Opel Corsa, 83 VW Caddy, 84 Nissan Micra, 85 Suzuki Jimny, 86 BMW X5/X6, 88 Ford Focus, 89 Peugeot 208 , 90 Kia Ceed, 91 Seat Ibiza, 92 Citroen C3, 92 Citroen Berlingo, 92 Fiat Panda, 92 Ford S-Max, 92 Hyundai i30 В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 97 BMW Серия 2 Active Tourer, 99 Kia Sportage, 100 Nissan Juke, 101 VW Tiguan, 103 Fiat 500, 103 Renault Mеgane, 105 Dacia Logan, 105 Hyundai i20       Разочароващо е представянето на Volkswagen Tiguan, който не влиза дори в Топ 100, както и на Ford Mondeo, наредил се директно сред 10-те най-чупливи автомобила. Истинският шок е обаче представянето на някои модели на BMW - докато при 8-9-годишните компанията се представяше по-скоро добре, сега има два представителя в оранжевата зона (Серия 3 и Х5), Серия 2 Active Tourer е направо в червената, а Серия 5 е на самото дъно, с по-слаб резултат от Dacia Sandero.     "Петицата" на BMW никога не е била сред лидерите по надеждност - разбираемо за мощен и пълен със сложни системи модел, който по презумпция се кара доста агресивно. Но все пак попадането на F10 сред 10-те най-чупливи модела е изненада. Проблемите идват най-вече от пружини и демпери. Част от обяснението вероятно е и в твърде големия среден пробег - 135 000 км, вторият най-висок от всички тествани автомобили       ПОСЛЕДНИТЕ 10: 107. Dacia Sandero - 18,1 (78 000 км среден пробег) 108. Ford Mondeo - 18,9 (142 000) 109. Seat Alhambra - 19,0 (115 000) 110. BMW Серия 5/6 - 19,1 (135 000) 111. VW Sharan - 19,7 (120 000) 112. Dacia Duster - 19,8 (87 000) 113. Ford Galaxy - 20,0 (131 000) 114. Dacia Dokker - 21,7 (92 000) 115. Renault Kangoo - 22,1 (102 000) 116. Fiat Punto - 23,3 (76 000)

fallback
  • #27
    Хаджиев ( преди 2 години )
    Алооооооу! Счупила се една пружина на БМВ 5 и хоп на последните места а един куп варели преди това. Ами ако колата е само една пружина окей. По голяма простотия не бях чел!!!???
  • #26
    Боб ( преди 2 години )
    Класацията е неадекватно направена.Съпоставят се авромобили шофирани рядко и други шофирани всекидневно.Едните ще са с пробех десетократно по-нисък от другите съответно класацията е изкривена и те винаги печелят.
  • #25
    ники ( преди 2 години )
    Толкова много немски бангий че си е е..*** *** та хаха смях честито на вярващите в дядо коледа и да се урентират към греста че възелина скъп като бънгийте немския инженер е с забит ръждясал гвоздей в главата
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    Така гръмко промотирания Пасат, че се чупи непрекъснато е на същото място (36) до вечно нечупещия се Авенсис. Да се смея или да плача
  • #23
    bo ( преди 2 години )
    Имах Е46, дизел, което купих на "138000"км( 370000 реални). карах го без проблем 4 години ,с изключение на едно спукано разширително казанче близо 77000км и го продадох в отлично състояние на 13-14 години. Моя позната си донесе такава 5-ца на 180000км от Германия и за 5 год и навъртя още 200000км. За близо 400000км са сменени верига на двигателя и раздатъчна кутия...Ако ми покажете една Хонда или Мазда или Тойота на толкова пробег без ремонти, ...значи сте късметлии!
  • #22
    Ганчовец ( преди 2 години )
    То хубаво класация, ама проблемите на повечето коли се появяват след 100-120 000 км. преди това те така или иначе са в гаранция. Някои от описаните модели имат по средно 50-60 000км , а това е малко от кола на германски пенсионер стояла покрита с чаршаф в гаража
  • #21
    Гошко ( преди 2 години )
    АУДИ ТТ ужасът на ужасите,дори беше спрян от производство.
  • #20
    Manuil ( преди 2 години )
    Тази класация нищо не означава. Освен колко често отиват за ремонт, по-важното колко струва ремонта. Например, Дачия-та може да има10 ремонта с леки проблели, струващи не повече от 100-на евро и едно Порше с 1 ремонт да надмине стойността на нова Дачия. В Англия дават информация колко често, но колко е струвал средно ремонта... И кой е най често срещания проблем. Наскоро Carwow имаше подобна класация...
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    Да обяснявам ли защо моята кола на тази възраст и на 125 000 км е в оранжевата зона, стоейки навън, карана по черно, товарена и като цяло експлоатирана, а Порше на същата възраст е на 50 000, стои в гараж и се вади да се кара за кеф.
  • #18
    Бай Гошо ( преди 2 години )
    Жалко, че никой няма да изкара статистика какви и колко гаранционни ремонти са направили авиопроизводителите.
fallback
Последни