IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-продаваните марки и модели в България през 2021

Номер 1 за годината ще е автомобил, който не се произвежда от март

Въпреки кризата с чиповете българският пазар на нови автомобили ще завърши 2021 с доста по-добри резултати от 2020, показват данните за новите регистрации на МВР. До ноември включително регистрираните нови автомобили у нас са 28 987, с 15% повече от същия период на 2020, но и с 27% по-малко в сравнение с предкризисната 2019.
 
 
Renault Express
Dacia Dokker удържа убедително първото си място у нас, независимо, че от месеци вече на пазара е наследникът й Renault Express (със 176 регистрации до края на ноември)
  
     
Както обикновено, в подборката на Automedia сме взели предвид единствено регистрациите на леки автомобил в категории М1 и N1. Всички посочени надолу данни се отнасят само за тях.

В подреждането по марки няма кой знае какви съществени размествания. Първото място на Dacia за годината изглежда недостижимо, докато за второто Toyota и Renault ще водят оспорвана борба през декември. Изходът ще се реши от това кой има по-малко затруднения с доставките.


 

ТОП 15 МОДЕЛИ
1. Dacia Dokker - 1684
2. Nissan Qashqai - 1161
3. Dacia Duster - 1064
4. Toyota Corolla - 967
5. Renault Clio - 960
6. Renault Master - 780
7. Citroen C3 - 695
8. Skoda Octavia - 682
9. Dacia Sandero - 643
10. Kia Sportage - 628
11. Toyota C-HR - 568
12. Peugeot 2008 - 430
13. Toyota Yaris - 410
14. Skoda Superb - 376
15. Toyota RAV4 - 361


При моделите окончателният победител също изглежда ясен: преднината на Dacia Dokker е толкова голяма, че трудно може да бъде стопена само за месец. Куриозно е, че румънският модел успя да удържи първенството за поредна година напук на факта, че производството му окончателно спря още през март и отдавна вече успоредно се продава и наследникът му - Renault Express.

Реекспортът, който винаги е бил съществен фактор на българския автомобилен пазар, продължава и през тази година. По данни на МВР общо 1641 автомобила са регистрирани и после отписани от официалните вносители (това включва и товарните). Лидер по този показатател е Citroen - 326 леки автомобила с прекратена регистрация, пред Nissan - 245, Renault - 229, Toyota - 138, Volkswagen - 115, Dacia - 70, Peugeot - 60, Skoda - 57, Mercedes и Seat - по 51.
  
   
Най-продаваните марки и модели в България (ГАЛЕРИЯ):


 

 

 

 

0 от 500
  • #34
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Докторът ( преди 1 месец )
    Напълно съм съгласен. SUV-та от този топ са чисто пенсионерски коли.По управляемост и поведение на пътя не могат да се сравнят със седан.А най- голям кеф съм имал когато тествах един голф GTI и едно Порше кайман. Те са даже по-добри от седана
  • #33
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Докторът ( преди 1 месец )
    Топ 7 са просто най-евтините коли на пазара.Когато ти трябва кола за работа , купуваш нещо от ти 7.Иначе са ужасни
  • #32
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Галванчо ( преди 1 месец )
    SUV или седан, какво значение има? Трябва да ме закара от точка А до точка Б. Не предполагах, че ще си купя малка кола, но го направих преди 4 години, малко случайно и защото ми харресва дизайна и характера, Fiat 500. Все още я карам с удоволствие, беше на 65000 км, в момента е на над 275000 и върви като нова, смених оригиналните гуми, съединител за сигурност и ангренажен ремък. Всичко друго е оригинално, нищо по ходовата част не се е счупило или се е наложило да бъде сменено, чудна
  • #31
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 30 ( преди 1 месец )
    Както по-долу ти уточних - виж колко струва окачването и гумите на масовите Тигуан и Т-Рок, в сравнение с Пасат и Голф. А в Ауди А6 Авант съм пренасял неразглобено единично легло, когато ми намериш SUV, в който това може да стане, ще почерпя! Бях доволен от Х5-цата, бях я взел на оферта от приятел, след това бях за година с BMW E60 - возията, комфорта и пътното поведение при по-висока скорост е на съвсем различно ниво.
  • #30
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До 30 ( преди 1 месец )
    Притежавах BMW X5 Е53, карах го в продължение на 4 години, а отделно съм карал много SUV-ове през годините, било то за ден-два или за няколко месеца - ето част от тях: Land Rover Discovery, Mercedes ML, Nissan Qashkai, Suzuki Grand Vitara, VW Touareg и Toyota Rav4. На база на това ти казвам, че луксозните SUV-ове имат хубава возия, ни тя пак не може да се сравни с премиум седаните, а останалото са паркетници с дървена возия. Колкото до поддръжката и багажниците - явно дори не си се качвал в SUV
  • #29
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 27 ( преди 1 месец )
    #27 личи, че не си карал СУВ. Това с багажника изби рибата. Излез от пещерата... седанчето
  • #28
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 25-ти ( преди 1 месец )
    До 25-ти... Това си го мислиш, защото не можеш да караш, мой! Лекият автмобил е много по-добър от който и да било СУВ, защото можеш да караш, защото знаеш какво се случва под колелата и защото знаеш къде са ти колелата. Това с бордюрите и минаването отвсякъде е за шофьорите като теб. Ние искаме да караме, не да минаваме, сещаш ли се?
  • #27
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колкото до проходимостта, всяко Субару или Ауди с 4х4 е по-проходимо от почти всички SUV-ове, като изключиш G class, Suzuki Jimny, Lada Niva и още 3-4 модела, които наистина имат сериозни офроуд качества. А ако говорим за градски условия, единственото преимущество на 3-4 сантиметра по-високите SUV-ове е да паркираш върху тротоар, което е незаконно. Разбира се манията по SUV-овете има и положителни страни, автомобили като Артеон и Супърб са на цените на лагерни колички като Т-Рок и Карок.
  • #26
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Като изключиш луксозните SUV-ове на въздушно окачване, които са наистина комфортни, няма как да сравняваш возията на обикновен SUV със седаните, които са в пъти по-комфортни. Не знам какъв SUV си карал, ама окачването и гумите им са двойно по-скъпи от аналогичен като вътрешно пространство седан. Багажникът на всяко комби е по-голям от този на който и да било SUV, а за пътно поведение при маневриране и в завой няма как да бъде еднакво с този висок център на тежестта.
  • #25
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тия ес класи пак ти ги плащаш я с неповишение на заплатата ти от 10 години например я с окрадени данъци разбиряй отишли не по предназначение я с надути цени на стоки с измивлен претекст а дефакто разликата отива в някой джоб.Идеята е че шефа е в Ес Классе ти пеш в автобуса в 25 гоеишен кошнил или в някоя дачия