fallback

Батериите за електромобили са поевтинели с 90% за 10 години

Проучване сочи, че цената им е най-ниска в Китай и най-висока в Европа

Експертите от Green Car Congress проведоха проучване и установиха, че въпреки трудностите в автомобилната индустрия, причинени от пандемията на коронавирус, цената на батериите за електрически автомобили е намаляла с почти 90% през последните десет години.

Ако през 2010 г. цената на киловат/час на литиево-йонни батерии бе била 1200 долара, то в момента средната цена вече е 132 долара. В изследването се отбелязва, че подобна тенденция може в близко бъдеще да изравни цената на „зелените" модели с автомобилите, използващи двигатели с вътрешно горене.

В изследването се посочва, че недостигът на електронни компоненти, спирането на производството и другите трудности, причинени от пандемията от COVID-19 не са попречили на поевтиняването на батериите с 6% само през 2021 г.

Най-ниската цена на този основен компонент за електромобилите в момента се отчита в Китай – 111 долара за киловат/час. Това не е изненада, тъй като в тази страна се произвеждат най-много коли на ток. Цените на батериите в САЩ са с 40% по-високи, а в Европа – с 60% по-високи в Европа.

Тенденцията на поевтиняване е свързана с увеличаване на производствените обеми. В крайна сметка, веднага щом продуктът стане масов, цената му значително намалява. В същото време обаче не се изключва възможността батериите периодично да поскъпват, тъй като производството им изисква редки метали и минерали, чиято стойност се покачва. Освен това, те се нуждаят и от технология за рециклиране, която също струва пари.

Снимки: Motor

fallback
  • #19
    Иван ( преди 2 години )
    Имам Тесла застраховката ми е 300$ месечно.
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Ми аз гледам от около 3 години цените на електрическите коли и още не съм видял намалението в цената на батериите да се е отразило на цените на колите. Което значи, че или си добавят към печалбата това намаление, или в статията са описани сънищата на автора за поевтиняване на електрическите коли. Моето мнение е, че електрическите коли ще паднат до около 50 хил. лв най-смотаните, а бензиновите ще отидат и те там, и тогава логичният избор ще е ел кола.
  • #17
    Съветските бедни ( преди 2 години )
    А нещо за Лада и москвич няма ли кога Путин ще ,,нареди,, да се спре добива на петрол и газ и да се мине към електричество
  • #16
    Муахаха ( преди 2 години )
    Само ще помоля разбирачите на елктричките, като си купят първата такава, едно кратко видео да направят с новата си придобивка, да го пуснат в Туба и да шерната тук линк, ей така да им ви се порадваме! Дееа и задръстените мечтатели! До 2030 90% от мъскзомбитата още ще карат съдрани дизели и ще псуват че нафтата им е 4лв, заради високите акцизи изкуствено да се налагат миксерите!!!
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Не се джафкайте, защото каквото и да караш все ще ти е вътре. Горивата скачат не е добре. Цените на елетричките падали, но път Ел. енергията скача. Знайте, че никой няма да ви остави да карате евтино. Кукловодите задължително ще ви съдират кожата с каквато и кола да сте. Първоначално могат да ви дадат малко вътак да се за рибите и повече хора да влязат в схемата и след няколко год. променят правилата и данъците и всички, които са си мислили, че са на далавера започват да правят, като вятъра...
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Горивата ще поскъпнат заради инфлацията
  • #13
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    Горивата ще поскъпват и то мощно. Предвиждам догодина обикновената нафта да е 3 лева.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Рециклиране си има отдавна, но досега цената му надвишава ползата. Освен това, след като масово минат към ток точно неговата цена ще скочи в пъти а горивата ще паднат 3-4 пъти.
  • #11
    PLAID ( преди 2 години )
    На 12.11.2021 Northvolt произведе първите си клетки от 100% рециклирани никел, манган и кобалт в подразделението си за рециклиране, наречено Revolt. Произведените клетки са 97% рециклируеми. Това се случи в първата европейска Гигафабрика за рециклиране "Northvolt Ett", която за момента има годишен капацитет от 4-гигаватчаса батерии. Най-накрая повея на 21-век се превръща във вятър на промяната! Гледам статията "Защо тресе мотора" и се плесвам по челото :D
  • #10
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    Сривът ще е 2025 година. Тогава горивата ще са поне 50% нагоре от сегашното ниво - намаленото търсене води до повишаване на цената, за да оцелеят търговците.Цените на електромобилите ще са по ниски, поради горе изложените причини.Едно е градски сув в масовият сегмент 1.2 - 2 литра и 3 турбини 150 - 300 измъчени коня, друго е 200-500 електрически коня. И най-накрая последните ДВГ *** ще са пробвали електромобил и ще са разбрали колко по добре се кара, особенно в града.
fallback
Последни