fallback

Батериите за електромобили са поевтинели с 90% за 10 години

Проучване сочи, че цената им е най-ниска в Китай и най-висока в Европа

Експертите от Green Car Congress проведоха проучване и установиха, че въпреки трудностите в автомобилната индустрия, причинени от пандемията на коронавирус, цената на батериите за електрически автомобили е намаляла с почти 90% през последните десет години.

Ако през 2010 г. цената на киловат/час на литиево-йонни батерии бе била 1200 долара, то в момента средната цена вече е 132 долара. В изследването се отбелязва, че подобна тенденция може в близко бъдеще да изравни цената на „зелените" модели с автомобилите, използващи двигатели с вътрешно горене.

В изследването се посочва, че недостигът на електронни компоненти, спирането на производството и другите трудности, причинени от пандемията от COVID-19 не са попречили на поевтиняването на батериите с 6% само през 2021 г.

Най-ниската цена на този основен компонент за електромобилите в момента се отчита в Китай – 111 долара за киловат/час. Това не е изненада, тъй като в тази страна се произвеждат най-много коли на ток. Цените на батериите в САЩ са с 40% по-високи, а в Европа – с 60% по-високи в Европа.

Тенденцията на поевтиняване е свързана с увеличаване на производствените обеми. В крайна сметка, веднага щом продуктът стане масов, цената му значително намалява. В същото време обаче не се изключва възможността батериите периодично да поскъпват, тъй като производството им изисква редки метали и минерали, чиято стойност се покачва. Освен това, те се нуждаят и от технология за рециклиране, която също струва пари.

Снимки: Motor

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Тойотка са толкова напред с технологиите, че Субару им разработи първия електромобил, а вчера са сключили договор с BYD, според който китайците ще им предоставят технологии за електромобил за китайския пазар. Всичко това докато хвърлят милиони да лобират срещу въвеждането на електромобилите и лъжат малолетните в Япония кое е електромобил и кое не.
  • #8
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    До 9: Хех, и как така Тойота хем отрича електромобилите, хем разработва цяла гама електромобили от 2017 насам. Тойота всъщност са много по-напред технологично от всички останали - те просто разработват и обстойно тестват технологиите си преди да ги продадат на клиента. За разлика от Тесла, а напоследък и ФВ, които продават на клиентите си полуготови прототипи и клиента прави тестването.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Това намаление е на практика 9 пъти. Стандартна батерия 30 - 40 КВ излиза около 5000 долара. Ако караш 10г и 100000 км ще си избиеш около 10000 долара, или стойността на батерията 2 пъти, от спестените разходи за гориво и поръжка.
  • #6
    Анонимен ( преди 2 години )
    Напълно предизвестена ситуация . Европейските еко-талибани унищожиха автомобилната индустрия със зелените си мокри сънища . След 10 години в Европа само ще се сглобяват автомобили с китайски части .
  • #5
    До 5 ( преди 2 години )
    И това го има но вероятно най-вече защото в Европа търсенето последните 1-2 години покрай строгите еконорми се увеличава много по-бързо от това в Китай и Америка. LG който е най-голям доставчик на европейските марки за евро пазара ги произвежда основно в Полша а не в Китай
  • #4
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    В Европа цените са по-високи, защото доставките от Китай ги оскъпяват, ха-ха-ха. Европейските технологични джудженца като Бош и Варта смятат ли да разрбоват модерни батерии, или не им се и започва, защото резултата им е ясен още отсега.
  • #3
    Дубликат Недочетов ( преди 2 години )
    " а в Европа с 60% по-високи в Европа."Ко каза, Ко?
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Иновациите се развиват бързо и скоро ще дойдат твърди и други ефективни технологии, които ще променят индустрията към много по-чисто и добро бъдеще.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Още само няколко годинки и ще спрат да ни тровят с коли с ауспух. Бай Г*ньо нека си диша 20 годишния дизел извън населените места.
fallback
Последни