fallback

Как да "съживите" акумулатора без зарядно устройство

Тази нестандартна процедура не отнема много време

Има няколко стандартни начина за стартиране на автомобил с изтощен акумулатор в студено време. Всички те обаче предполагат използването на някакъв вид джаджи или устройства. Сега ви разказваме за едно нетипично, народно ноу-хау в тази област.

Ситуацията, когато навън е "е***и студа", а акумулатора е напълно изтощен и не може да стартира двигателя на автомобила, предполага разнообразие от по-нататъшни действия за собственика на автомобила. Най-лесният начин е да извадите акумулатора от колата и да го свържете към зарядното у дома. След няколко часа можете да опитате да го поставите обратно под капака и да опитате да стартирате двигателя отново. Не всеки собственик на лек автомобил обаче има зарядно устройство.

Ето защо, най-разпространеният начин в студено време да запалите кола с изтощен акумулатор, е да намерите колега, който вече е успял да запали двигателя на своята кола и да го помолите да ви даде ток от неговия акумулатора. Но има ситуации, когато наоколо няма нито един работещ двигател - на много километри. Или никой от минаващите шофьори не иска да ви помогне, или пък нямате т.нар. "кабели".

Освен това всички горепосочени методи имат един общ недостатък. Всички те предполагат използването на едно или друго специализирано устройство: "зарядно устройство", проводници за ток и друга кола. Но има и "народен" начин за "съживяване" на батерията - независимо и бързо. Всеки знае, че на студа действителният капацитет и ниво на заряд на акумулатора намаляват, а на топло, напротив, се повишават.

За да стартирате бързо през зимата, просто трябва да загреете батерията. Много е лесно да направите това с ускорени темпове. Сваляте акумулатора, носите го вкъщи и там го потапяте „до кръста“ (за да не намокрите клемите) в леген с гореща вода. Температурата на водата не трябва да е по-висока от 50° C. По-горещата вода може частично да разруши плочите вътре в батерията.

Докато акумулаторът се загрява, е необходимо да се почисти повърхността както на неговите клеми, така и на съвпадащите контактни точки на проводниците на акумулатора в автомобила. След 10 минути можете да излеете още един чайник с вряла вода в легена, така че водата в него да остане топла. И след 20 минути завършвате процедурата, поставяте батерията отново под капака и спокойно стартирате двигателя.

fallback
  • #36
    Тока ( преди 2 години )
    Ето как с една *** статия карат хората да я прочетат и да коментират
  • #35
    _he_ ( преди 2 години )
    Много умно. Докато го сваляш и носиш в къщи да го топлиш с вода, все ще се намери някой да ти подаде ток или да ти услужи със зарядно.Най-ефикасно обаче е това, което на мен ми се случи. Един съсед ми даде ток, но ми каза: Сега ти давам ток, защото на всеки може да се случи. Следващ път обаче няма да ти дам. Ако ти е стар или повреден акумулатора, отиди си купи нов, да не чакаш някого да ти дава ток!
  • #34
    анонимен ( преди 2 години )
    Големи глупости съм чел тук, но тази определено е една от най-големите тъпотии, които могат да се срещнат в нета, като цяло. Ако преди 30+ години тези неща с топлата вода са вършели работа, то сега има други методи и начини да стартираш двигателя при слаба батерия. Те едно време палеха вестници при големите студове под двигателите да ги позагреят, но сега не виждам някой да го прави. Ще е интересно да пуснете такава статия хората да знаят как се подгрява мотора отвън
  • #33
    анонимен ( преди 2 години )
    Баси тъпотиите. Големи глупости съм чел тук, но тази определено е една от най-големите тъпотии, които могат да се срещнат в нета, като цяло. Ако преди 30+ години тези неща с топлата вода са вършели работа, то сега има други методи и начини да стартираш двигателя при слаба батерия. Те едно време палеха вестници при големите студове под двигателите да ги позагреят, но сега не виждам някой да го прави. Ще е интересно да пуснете такава статия хората да знаят как се подгрява мотора отвън. Смешници!
  • #32
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз си карам в багажника бустер, който ползвам когато е мразовита и студено.
  • #31
    Toto Rino ( преди 2 години )
    Стига с тия простотии.Има инверторни зарядни за по 40 лв.до100ампераНа по-новите автомобили пък е еваси филма-за смяна на акумулатор -в сервизНа никой не съм отказвал да дам 1-2 кофи ток!На всеки може да се случиБъдете хора!
  • #30
    Ivanov ( преди 2 години )
    Kakva e istoriyata s 4orpogashtnika,che stava interesno
  • #29
    анонимен ( преди 2 години )
    По въпроса с лигена с топла вода.Ами ако съм пред вкъщи добре,ами ако се намирам примерно на язовира,от къде да взема лиген още по малко топла вода.Вашата логика е да нося цял багажник с глупусти,че не се знае къде какво може да ми потрябва.
  • #28
    Д-р Исня ( преди 2 години )
    Любима ми е историята за чорапогащника.
  • #27
    Ленка ( преди 2 години )
    А ако пак не запали...??? Ще сгане едно голямо "ако"... Пак да го къпя??? Баси... сигурно комшиите щи умрат от смях, като ме видят да бягам с акумулатора насам-натам....
fallback
Последни