fallback

Как да "съживите" акумулатора без зарядно устройство

Тази нестандартна процедура не отнема много време

Има няколко стандартни начина за стартиране на автомобил с изтощен акумулатор в студено време. Всички те обаче предполагат използването на някакъв вид джаджи или устройства. Сега ви разказваме за едно нетипично, народно ноу-хау в тази област.

Ситуацията, когато навън е "е***и студа", а акумулатора е напълно изтощен и не може да стартира двигателя на автомобила, предполага разнообразие от по-нататъшни действия за собственика на автомобила. Най-лесният начин е да извадите акумулатора от колата и да го свържете към зарядното у дома. След няколко часа можете да опитате да го поставите обратно под капака и да опитате да стартирате двигателя отново. Не всеки собственик на лек автомобил обаче има зарядно устройство.

Ето защо, най-разпространеният начин в студено време да запалите кола с изтощен акумулатор, е да намерите колега, който вече е успял да запали двигателя на своята кола и да го помолите да ви даде ток от неговия акумулатора. Но има ситуации, когато наоколо няма нито един работещ двигател - на много километри. Или никой от минаващите шофьори не иска да ви помогне, или пък нямате т.нар. "кабели".

Освен това всички горепосочени методи имат един общ недостатък. Всички те предполагат използването на едно или друго специализирано устройство: "зарядно устройство", проводници за ток и друга кола. Но има и "народен" начин за "съживяване" на батерията - независимо и бързо. Всеки знае, че на студа действителният капацитет и ниво на заряд на акумулатора намаляват, а на топло, напротив, се повишават.

За да стартирате бързо през зимата, просто трябва да загреете батерията. Много е лесно да направите това с ускорени темпове. Сваляте акумулатора, носите го вкъщи и там го потапяте „до кръста“ (за да не намокрите клемите) в леген с гореща вода. Температурата на водата не трябва да е по-висока от 50° C. По-горещата вода може частично да разруши плочите вътре в батерията.

Докато акумулаторът се загрява, е необходимо да се почисти повърхността както на неговите клеми, така и на съвпадащите контактни точки на проводниците на акумулатора в автомобила. След 10 минути можете да излеете още един чайник с вряла вода в легена, така че водата в него да остане топла. И след 20 минути завършвате процедурата, поставяте батерията отново под капака и спокойно стартирате двигателя.

fallback
  • #56
    Ники ( преди 2 години )
    С тази статия сигурно са ти дали пари да можеш да си купиш нова батерия,а ти с глупости ни занимаваш.Колата ми е на 6 години и автоматик.С бутане няма да стане,ако извадя батерията също предполагам,защото ще дава "хиляди грешки"Усетиш ли на студа,че се мъчи имаш точно 2 алтернативи.1 Нова батерия,ако в момента нямаш пари.2 зарядноАко ти е нова колата е добре да имаш гараж или някъде при комшия,приятел,службата... да заредиш батерията без да изваждаш батерията.
  • #55
    Alexxx ( преди 2 години )
    Голяма гимнастика...Само това ли е алтернативата ви???
  • #54
    Калин ( преди 2 години )
    Аз една сутрин трудно запалих,бях на косъм да не запали.После купих вата,обявиха го добре всички страни без отгоре и нямам никакви проблеми вече през зимата.
  • #53
    Румен ( преди 2 години )
    Може също се се свали целия двигател и да се натопи в казан с вряла вода, още по бързо ще запали, може и цялата кола да се засили към селската баня, и после "ох кеф".
  • #52
    Ryazania ( преди 2 години )
    Aftora zabravi che moje da se pali i s manivela. Hahaha
  • #51
    Ретро ( преди 2 години )
    Старите автомобили с вериги просто ги бутвахме 5-10 метра и палеха. А сега с тия ремъци...легени!
  • #50
    Дъз ( преди 2 години )
    Има еффект! Всяка сутрин вече го правя това, само ми е недостатък че закъснявам понякога за работа, и трябва да се менкат легените сряда и петък! Поздрави!!!
  • #49
    Lele Bojke ( преди 2 години )
    Загубил си си времето да пишеш статия, ама и на толкова народ загуби времето да я четат, пък и да ти отговарят на глупостите които си писал.
  • #48
    Lele Bojke ( преди 2 години )
    Загубил си си времето да пишеш статия, ама и на толкова народ загуби времето да я четат, пък и да ти отговарят на глупостите които си писал.
  • #47
    Кирил ( преди 2 години )
    Няма шанс ако акумулатора ти е за вторични.Става а *** за лятото.
fallback
Последни