fallback

Как да "съживите" акумулатора без зарядно устройство

Тази нестандартна процедура не отнема много време

Има няколко стандартни начина за стартиране на автомобил с изтощен акумулатор в студено време. Всички те обаче предполагат използването на някакъв вид джаджи или устройства. Сега ви разказваме за едно нетипично, народно ноу-хау в тази област.

Ситуацията, когато навън е "е***и студа", а акумулатора е напълно изтощен и не може да стартира двигателя на автомобила, предполага разнообразие от по-нататъшни действия за собственика на автомобила. Най-лесният начин е да извадите акумулатора от колата и да го свържете към зарядното у дома. След няколко часа можете да опитате да го поставите обратно под капака и да опитате да стартирате двигателя отново. Не всеки собственик на лек автомобил обаче има зарядно устройство.

Ето защо, най-разпространеният начин в студено време да запалите кола с изтощен акумулатор, е да намерите колега, който вече е успял да запали двигателя на своята кола и да го помолите да ви даде ток от неговия акумулатора. Но има ситуации, когато наоколо няма нито един работещ двигател - на много километри. Или никой от минаващите шофьори не иска да ви помогне, или пък нямате т.нар. "кабели".

Освен това всички горепосочени методи имат един общ недостатък. Всички те предполагат използването на едно или друго специализирано устройство: "зарядно устройство", проводници за ток и друга кола. Но има и "народен" начин за "съживяване" на батерията - независимо и бързо. Всеки знае, че на студа действителният капацитет и ниво на заряд на акумулатора намаляват, а на топло, напротив, се повишават.

За да стартирате бързо през зимата, просто трябва да загреете батерията. Много е лесно да направите това с ускорени темпове. Сваляте акумулатора, носите го вкъщи и там го потапяте „до кръста“ (за да не намокрите клемите) в леген с гореща вода. Температурата на водата не трябва да е по-висока от 50° C. По-горещата вода може частично да разруши плочите вътре в батерията.

Докато акумулаторът се загрява, е необходимо да се почисти повърхността както на неговите клеми, така и на съвпадащите контактни точки на проводниците на акумулатора в автомобила. След 10 минути можете да излеете още един чайник с вряла вода в легена, така че водата в него да остане топла. И след 20 минути завършвате процедурата, поставяте батерията отново под капака и спокойно стартирате двигателя.

fallback
  • #46
    хм ( преди 2 години )
    Това с топенето е ЗА ДА ПОЧНЕ ЗАРЕЖДАНЕТО щот студен не се зарежда...иначе смешниците с умрели акумулатори дет ги съживяват с една минута са много забавни, приммигва се два три пъти и това е
  • #45
    Иван ( преди 2 години )
    Тъпотия!
  • #44
    Карабас Барабас ( преди 2 години )
    Той на дизел не давам, защото при него са други характеристиките - така са ми казали. ;)
  • #43
    Техник ( преди 2 години )
    По-голяма глупост, не бях чел до сега.
  • #42
    Добряк ( преди 2 години )
    Аз винаги давам ток на закъсал колега.И предимство отсъпвам защото на всеки може да се случи както да не запали, така и да попадне на път без предимство в условията на трафик.
  • #41
    Грон ( преди 2 години )
    Най лесно е да те бутнат Включваш на 2 ра предавка и палишАко има баир можеш и сам
  • #40
    Язи ( преди 2 години )
    Също и двигателя може да се затопли.
  • #39
    Ради ( преди 2 години )
    Едно време си спомням нямаше зарядни за акумулатори и го греех до кварцова печка и се получаваше ту от ляво ту от дясно и от рас палеше зимата
  • #38
    iveling ( преди 2 години )
    Пълни глупости,не правете това
  • #37
    анонимен ( преди 2 години )
    е как без да го сапунисате
fallback
Последни