IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко реално харчат електромобилите на магистрала?

10 популярни модела на ток участваха в експеримент в Германия

Екип на германското издание Auto Bild проведе необичаен експеримент, в който главните участници бяха десет популярни електрически превозни средства. Експертите решиха да проверят колко километра ще издържат моделите с пълно зареждане на батерията, ако се движат с фиксирана постоянна скорост от 130 км/ч.


електромобили


Идеята на експеримента е да се докаже, че обхватът, деклариран от производителя, рядко съвпада с възможностите на електрическите превозни средства в реални условия на работа. Това се отнася особено при дълго пътуване по магистрала, когато електрическите автомобили не винаги могат да задоволят нуждите на своите собственици.

Проблемът е в намирането на зарядна станция – в града то става лесно, но извън него не е така. В същото време с увеличаване на скоростта се увеличава съпротивлението на въздуха, което принуждава батерията да генерира повече енергия, за да поддържа определен ритъм на движение.


Mercedes-Benz EQS


За да бъде направена проверка на реалните възможности, десетте електромобила, сред които нямаше модел на Tesla, бяха изкарани на магистрала в Германия. Скоростта на колите беше фиксирана на 130 км/ч, а най-зле се представи Mercedes-Benz EQV 300 (на снимката), който успя да измине само 273 км с едно зареждане.

Вторият най-слаб резултат - 280 км, беше на Kia e-Soul, докато Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6 се представиха малко по-добре, като изминаха 290 и 295 км. Volkswagen ID.4 GTX записа 332 км, докато Porsche Taycan 4S се представи по-добре – 352 км.


Mercedes-Benz EQV


В първата четворка на електромобилите с най-голям пробег влязоха Audi RS e-tron GT и Ford Mustang Mach-E GT, които завършиха с еднакъв резултат – 367 км. Вторият най-добър резултат беше записан от BMW iX xDrive50, което успя да измине 434 км, а победител в теста е Mercedes-Benz EQS 580 4Matic (на снимката) с 444 км.

0 от 500
  • #19
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Dizel ( преди 5 месеца )
    Батерията генерира...това като го прочетеш и...тичаш да повръщаш...
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    родните комплексари пак са се изказали, толкова сте зле, но защо да *** и други?????
  • #17
    21 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 5 месеца )
    Инфото тук е просто колко можеш да изминеш по магистрала със 130км/ч с даден модел. Което е в пряка зависимост с големината на батерията и аеродинамиката - неслучайно вана на Мерц е последен по пробег. Обаче по-интересно е каква е ефиктивността на всяка кола защото ако с една изминаваш 200 км с батерия 50kW a с друга 300 км с 100kW ясно е че първата е по-ефективна макар и с по-малък пробег. Все едно да сравняваш бензинови коли колко км изминават по магистрала с 1 резерво а не колко е разхода им.
  • #16
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Доста неинформирани коментари. Повечето съвременни електрически автомобили се зареждат бързо на DC станции, между 15 и 30 минути може да заредите ток за 200-300 км. В Южна България не би трябвало човек да има какъвто и да е проблем, тъй като има доста такива станции. Проблемна засега е Северна България, поради липсата на Хемус. Въпреки това, бързо зарядни станции има във всички големи градове по пътя. Територията на страната ни позволява безпроблемно използване на електрически автомобили.
  • #15
    23 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До#8: Защо бе, друже, да е престъпление да караш с 80-90 км.ч. по магистралите?! Те са направени за удобство, а не да се тепаме по тях. Където живея, ограничението по магистралата е 100 км.ч. Всички карат с 85-90 км.ч. и никой не се нерви. Пускаш си музиката, пафкаш си цигарката и пристигаш 20 мин. по-късно. Дей проблема?
  • #14
    19 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Преди 15 год. имах Ауди В4, което купих за 6500 лева. 75 л. резервоар за бензин и 60л. газова бутилка. По магистралите на Европа направих 1260 км. преход с едно зареждане. Като направят електрокарите с такъв преход и на такава цена, може и да си купя. Шъ ходя аз до Слънчака и ще ми трепери дъто, шъ стигна или, не! Мерси, ама все още имам нещо на втория етаж! П.с. нищо против електричките, ама все още не е време да си хвърлям парите за глупости. Един ден ще се съгласите с мен, но за някои ще е къ
  • #13
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 8 по магистралите с 80-90км/ч си е живо престъпление да се шофира,а и зависи какъв е терена,но с упоменатата скорост съвсем нормално е да се даде по-нисък разход,дори ако намалиш с 10км/ч ще постигнеш още по-нисък разход. Аз при пътуване в чужбина и зареждане с техни горива и поддържане на допустима максимална скорост по магистралите разхода ми е също под този на производителя,така ,че теста с ограничена 130 колкото е допустимата за магистрала си е напълно реален.
  • #12
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    има карта на зарядните, ама откъде акъл ???? още не се разбрали, че има интернет
  • #11
    11 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    10, как нямя да е? Аз ако имам да пътувам 600км, няма да спирам през 1ч за по 1ч или да хвълям боб къде има зарядна и.. дали ще има свободна колонка. Че с тези данни, до любимия ви слънчак, ще стигате за 1/2 ден, а до Гърция ще е 1 ден.
  • #10
    13 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    умниците смотани, че то няма паркинги и бензиностанции по нашите "магистрали", а вие за зарядни станции се кахърите, то няма и магистрали, ама това е друга тема, ясно е, че няма да инвестирате скоро в зарядни