fallback

Колко реално харчат електромобилите на магистрала?

10 популярни модела на ток участваха в експеримент в Германия

Екип на германското издание Auto Bild проведе необичаен експеримент, в който главните участници бяха десет популярни електрически превозни средства. Експертите решиха да проверят колко километра ще издържат моделите с пълно зареждане на батерията, ако се движат с фиксирана постоянна скорост от 130 км/ч.

Идеята на експеримента е да се докаже, че обхватът, деклариран от производителя, рядко съвпада с възможностите на електрическите превозни средства в реални условия на работа. Това се отнася особено при дълго пътуване по магистрала, когато електрическите автомобили не винаги могат да задоволят нуждите на своите собственици.

Проблемът е в намирането на зарядна станция – в града то става лесно, но извън него не е така. В същото време с увеличаване на скоростта се увеличава съпротивлението на въздуха, което принуждава батерията да генерира повече енергия, за да поддържа определен ритъм на движение.

За да бъде направена проверка на реалните възможности, десетте електромобила, сред които нямаше модел на Tesla, бяха изкарани на магистрала в Германия. Скоростта на колите беше фиксирана на 130 км/ч, а най-зле се представи Mercedes-Benz EQV 300 (на снимката), който успя да измине само 273 км с едно зареждане.

Вторият най-слаб резултат - 280 км, беше на Kia e-Soul, докато Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6 се представиха малко по-добре, като изминаха 290 и 295 км. Volkswagen ID.4 GTX записа 332 км, докато Porsche Taycan 4S се представи по-добре – 352 км.

В първата четворка на електромобилите с най-голям пробег влязоха Audi RS e-tron GT и Ford Mustang Mach-E GT, които завършиха с еднакъв резултат – 367 км. Вторият най-добър резултат беше записан от BMW iX xDrive50, което успя да измине 434 км, а победител в теста е Mercedes-Benz EQS 580 4Matic (на снимката) с 444 км.

fallback
  • #9
    До 9 ( преди 2 години )
    Към настоящия момент ще караш с такава скорост, че да стигнеш до крайната точка (това включва връщането, ако има такова). След няколко години, когато и а зарядни станции през 50-60 километра пробегът няма да е от решаващо значение.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Не можеш да прекосиш дори 30% територията на България без да се налага да правиш специален план къде ще спираш да зареждаш и къде ще спиш на хотел. Едно елементарно пътуване примерно от София до Пловдив и обратно си е цяло приключение което ще трае 2 дена. Само на теория може да го вземеш с едно зареждане. Но на практика е невъзможно. То просто няма зарядни станции навсякъде. А пълно зареждане отнема 5-6 часа. Ами ако трябва да ходиш на по диво място в планината?
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Обективно погледнато тези резултати не са лоши. Независимо дали става въпрос за бензин, дизел или ток всеки производител обявява разхода при най-добри възможни условия. А те не са при скорост 130 км/ч. Правил съм опити с автомобили с различно задвижване и съм постигал обявения разход за извънградско при скорост от 80-90 км/ч. със собствената ми кола направих затворен кръг София-Враца-София и постигнах разход с 0,1 по -нисък от обявения. Ясно е, че със 130 разходът е поне с 30% по-висок....
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    само смотаняците предочитат старите технологии, но пък сте много, така че дерзайте
  • #5
    Предложение ( преди 2 години )
    Пишете само заглавия и ни останете да ви информираме в коментарите. Много инфо и липсва на тая статия.
  • #4
    Иван ( преди 2 години )
    Само будалите и комплексарите си купуват електрокари!
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    шокиращо, че не са тествали тесли
  • #2
    аз да ви обадя ( преди 2 години )
    Пешо, даже и баба ми знае разликата м/у разход и пробег- виж се образовай че ще ти се смеят много
  • #1
    що тъй бре ( преди 2 години )
    Ако бяхте написали колко харчат - цена нямахте.
fallback
Последни