fallback

Колко реално харчат електромобилите на магистрала?

10 популярни модела на ток участваха в експеримент в Германия

Екип на германското издание Auto Bild проведе необичаен експеримент, в който главните участници бяха десет популярни електрически превозни средства. Експертите решиха да проверят колко километра ще издържат моделите с пълно зареждане на батерията, ако се движат с фиксирана постоянна скорост от 130 км/ч.

Идеята на експеримента е да се докаже, че обхватът, деклариран от производителя, рядко съвпада с възможностите на електрическите превозни средства в реални условия на работа. Това се отнася особено при дълго пътуване по магистрала, когато електрическите автомобили не винаги могат да задоволят нуждите на своите собственици.

Проблемът е в намирането на зарядна станция – в града то става лесно, но извън него не е така. В същото време с увеличаване на скоростта се увеличава съпротивлението на въздуха, което принуждава батерията да генерира повече енергия, за да поддържа определен ритъм на движение.

За да бъде направена проверка на реалните възможности, десетте електромобила, сред които нямаше модел на Tesla, бяха изкарани на магистрала в Германия. Скоростта на колите беше фиксирана на 130 км/ч, а най-зле се представи Mercedes-Benz EQV 300 (на снимката), който успя да измине само 273 км с едно зареждане.

Вторият най-слаб резултат - 280 км, беше на Kia e-Soul, докато Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6 се представиха малко по-добре, като изминаха 290 и 295 км. Volkswagen ID.4 GTX записа 332 км, докато Porsche Taycan 4S се представи по-добре – 352 км.

В първата четворка на електромобилите с най-голям пробег влязоха Audi RS e-tron GT и Ford Mustang Mach-E GT, които завършиха с еднакъв резултат – 367 км. Вторият най-добър резултат беше записан от BMW iX xDrive50, което успя да измине 434 км, а победител в теста е Mercedes-Benz EQS 580 4Matic (на снимката) с 444 км.

fallback
  • #29
    Alexander Raychev ( преди 11 месеца )
    Ще питам жена ми какво ще каже , тя е инжинер и разбира много от салами ,особено когато е в родният си град Левски. Много ми е вярна...
  • #28
    bo ( преди 2 години )
    Kaто изградят мрежи по всички блокове и улици, може да се замисля за електричка, до тогава, бензин, дизел или хибрид....
  • #27
    До 29 ( преди 2 години )
    Tesla S е прекосила САЩ / LA - NY / за 42 часа. Средна скорост със времето за зареждане - 106 км/ч. Толкова за електричките и дългите преходи с тях. София - Бургас 3 часа и 40 минути със спиране за зареждане.
  • #26
    Некойси ( преди 2 години )
    Ами като се замисли човек тези коли са практични само за градско и леко между градско в радиус от 100км около мястото където живе човек. Ако пърувате често Бургас София няма смисъл от елекричка ще се губи много време. Да не говорим че колите с дълъг пробег които са тествали са едни от най-скъпите.
  • #25
    Ник ( преди 2 години )
    Защото бакшишите гледат освен далаверата и цената на превозното средство, а при електричките това е голям минус. Те търсят кола до 40000 лв с надежден двигател и скоростна кутия и приличен разход на гориво. За сега няма такава електричка, нито като цена, нито като надеждност. Само като знаят, че батерията след 150000 км е загубила поне 10% от капацитета си и през зимните месеци още 20% и то не остава пробег. Ще трябва след всеки клиент да висят на зарядната станция.
  • #24
    Българина ( преди 2 години )
    Като са толкова добри тези коли на ток, защо бакшишите не ги ползват. Те първи биха надушили 'далаверата' и да минат на тях. Рядко излизат от градовете, т.е. зарядните станции са им под ръка. Та - защо таксиджиите не са минали на електрички?..
  • #23
    AAV ( преди 2 години )
    "...експеримент, в който главните участници бяха десет популярни електрически превозни средства". Доста "популярни" електромобили са избрали за теста... Май са популярни повече в интернет, отколкото по улиците и пътищата на Западна Европа.
  • #22
    eCars ( преди 2 години )
    Операторите на зарядна инфраструктура в България са няколко и всеки от тях има приложение, на което се виждат в реално време станциите и дали са свободни в момента. С приложенията става и самото плащане след зареждане. Т.е. пускане, спиране и плащане става с телефона. Най-пълната карта на зарядни станции за момента е в PlugShare приложението, поради това, че всеки може да снима, актуализира и даде отзив за всяка съществуваща зарядна станция, не само в България, но и по света.
  • #21
    eCars ( преди 2 години )
    #9 Нашият опит показва, че със старото Рено Зое 40кВтч (реални) сме прекосили страната не 30%, а много над 30 пъти за близо 400 монтажа на зарядни станции в частни и фирмени имоти. И то с кола без порт за бързо зареждане на прав ток. София-Пловдив-София се случва с час и половина за обяд в Пловдив - монтираме AC станция, закачаме и колата пълни с 22кВт (такова й е AC зареждането). А с днешните коли с CCS портове за бързо DC зареждане и мрежите на Елдрайв и Финес Чарджинг, нещата са песен.
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Точно до Слънчака
fallback
Последни