Производството на Fiat Grande Panda вече върви с пълна сила в в завода на Stellantis в Крагуевац, Сърбия. Италианците атакуват един много наситен и тежък пазар – този на малкия B-SUV сегмент.
Определено важен тест за марката, като се има предвид, че този тип автомобили в момента са най-популярните в Европа. Конкуренцията от азиатските производители е невероятна. Но ето самият Grande Panda и 8 конкурента, които са най-обсъждани от началото на годината и подбрани от колегите от Gazzetta.it.
9 варианта за градски SUV (ГАЛЕРИЯ):
Два различни двигателя бележат дебюта на Fiat Grande Panda, наличен на пазара в електрически или хибридни версии. Те имат почти еднаквите размери – автомобилът е дълъг 3999 мм, с междуосие 2540 мм , широк 2017 мм и висок 1585 мм , докато багажникът има товарен капацитет от 350 литра. И подобно технологично оборудване с 10,25-инчов сензорен екран, присъстващ в някои версии за инфотейнмънт.
Под капака на mild hybrid има 3-цилиндров турбо двигател с цикъл на Милър с работен обем от 1199 кубика, с мощност от 101 к.с. (74 kW). Той е комбиниран с електрически мотор - 21 kW , захранван от 48-волтова литиево-йонна батерия и шестстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител eDct.
Според базираната в Торино компания, в комбинирания WLTP цикъл разходът на гориво е между 5 и 5,1 л/100 км. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 10 секунди , а максималната скорост е 160 км/ч. Предлагат се четири нива на оборудване (Pop, Icon , Business и La Prima ).
Като алтернатива се предлага и електрическа версия със 113 к.с. (83 kW) с батерия от 44 kWh, която може да се презарежда за 27 минути (с постоянен ток, при 100 kW, от 20 до 80%). Тя гарантира максимална декларирана автономност от 320 километра в комбинирания WLTP цикъл. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 11 секунди , а максималната скорост е 132 км / ч . Предлагат се две нива на оборудване ( Red и La Prima).