IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Jaguar си дава почивка – без нови модели до 2025 г.

Британската компания започва постепенно да свива производството

Компанията Jaguar няма планове планове за пускането на нови автомобили преди 2025 г., съобщава френският вестник Le Monde. Когато този „спокоен“ период приключи, Jaguar ще се превърне в изцяло електрическа марка, която трябва да се конкурира с производители като Aston Martin или Bentley.


Jaguar


Всъщност, нещата за Jaguar не вървят никак добре през последните 2 години, като продажбите на марката продължават да падат. Това принуди генералния директор на компанията Тиери Болоре да предприеме мерки и още в началото на годината той анонсира предстоящата пълна промяна на бранда.

Освен, че ще се превърне в производител на електромобили и ще бъде позициониран в премиум-сегмента, Jaguar ще промени напълно външния вид на своите модели. Затова компанията се отказва от всичките си разработки през последните години и поема нова посока.


Jaguar I-Pace


Промяната предвижда инвестиране на 1 млрд британски лири в новата платформа MLA (Modular Longitudinal Architecture), което означава край на проекта J-Pace. Планът предвижда появата само на един кросоувър, който ще замени сегашния I-Pace (на снимката), а от гамата ще отпаднат F-Pace и E-Pace. Идеята е Jaguar да се насочи към нови класове, докато SUV-сегментът да бъде оставен на Land Rover. Така двете марки вече няма да имат общи модели, тъй като за Land Rover е предвидена друга електрическа платформа – EMA (Electric Modular Architecture)

По информация на Le Monde, Jaguar постепенно ще намали избора на двигатели и оборудване на сегашните си модели, като така ще свие и производството, за да може да бъдат спестени разходи. Предвижда се, до 2026 г. производственият капацитет на марката да спадне с 25% спрямо сегашните си нива.

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Респект ( преди 1 месец )
    Доста специалисти в автомобилостроенето се изявяват в коментарите. Благодарим ви, че ни давате възможност да черпим от екпертизата ви. От такива като вас има нужда всеки един производител на автомобили, излезте от мазетата и покажете на какво сте способни, момчета.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    По-грешно мениджърско решение не бях чувал. Застоят е пагубен.
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не трябваше нация като англичаните да допускат индийчета и нацисти да купуват емблеми като Бентели и Ленд ровер. Всичко развалиха, рейндж роувъра се разпада още от чисто нова, дори хората в Южна Корея се смеят като видят рейндж на пътя.
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Съсипаха я тази марка. Щели да се конглокират с Астън и Бентли. Да видим: Астън съществува на ръба на фалита от десетилетия и не се слави с особено модерни технологии. Продава единствено заради едното име и местния пазар. Защо им е да се сравняват с него? Бентли? Съществува единствено благодарение на факта, че е част от огромен концерн и споделя технологии с Ауди, Порше и Ламборгини. Ягуар няма такъв гръб. Този нов изпълнителен директор е подписал смъртния акт на марката.
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да внимават с тия почивки да не станат будна кома.
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Компанията някога е била британска и е била премиум, в момента е собственост на ТАТА (Индия) и е далече от премиум. Не съм и убеден, че ще се върнат пак там, след като дори в масовиа сегмент не са най-търсените. А да разчитат само на премиум, не мисля че имат финансите да си го позволят