IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо е опасно да карате със "зимно" масло с вискозитет 0W

Такива смазки често се използват от шофьори от северните райони на Канада и Русия

Много собственици на автомобили се престарават със задълбочената подготовка на колата си за зимния сезон, а част от тях сипват от така нареченото зимно масло в двигателите си. Тоест смазочна течност с вискозитет 0W. Защо това не се препоръчва, освен ако не карате "резачка", за по-стари и масови автомобили, ви разказваме сега. 


масло


Като начало, малка образователна програма. Маслата върху които пише 0W, се наричат ​​зимни или арктически масла. Числото пред W показва индекса на вискозитет при ниска температура. Колкото по-малък е, толкова по-ниска е температурата на въздуха, при която смазката започва да се сгъстява. Съответно шансовете за стартиране на двигателя по-бързо в студено време са по-големи.

Такива смазки често се използват от шофьори от северните райони на Канада и Русия, но е по-добре шофьорите у нас да не избират тази смазка. Нека започнем с факта, че "нулите" са най-скъпи. Това е така, защото маслото е направено от по-специфична синтетично, докато продукт от, да речем, клас 5W30 може да бъде направен и от смес от синтетични и минерални базови масла (макар на опаковката да пише, че е синтетично), което излиза значително по-евтино.

Не забравяйте и за характеристиките на двигателя. Ако колата е стара и не е предназначена за използване на синтетика, тогава такава смазка ще започне да се излиза през уплътненията. В резултат на това двигателят ще започне да се "поти" с масло, което с течение на времето ще увеличи неприятностите на водача. А ако двигателят е поизносен, тоест на повечко километри, тогава смазката ще започне да прониква през маслените уплътнения и вероятността да стане "на боза" с всички произтичащи от това последици, не е никак малка.

Може да се появи и т.нар. маслен глад, което ще доведе до появата на драскотини по стените на цилиндъра. Или може да се случи маслото да попадне върху ангренажния ремък, което е води до сериозен  риск от директна смърт на силовия блок. Трябва също така да се знае, че по нашите географски ширини има чести температурни колебания през зимата, когато след слана внезапно настъпва положителна температура. В този случай арктическото масло губи своята ефективност. Тук е доста по-подходящ продукт с индекс по-висок от "нула".

При закупуване на такова масло е важно да се обърне внимание и дали е одобрено от производителя на автомобила. Ако думата "Meets" е изписана на етикета, тоест „съответства“, тогава това е рекламен трик. Производителят на масло счита, че техният продукт е в съответствие с изискванията на производителя на превозното средство. Но думата "Approved" означава одобрение на маслото директно от автомобилната компания.

Ако не обърнете внимание на това и сипете масло с индекс 0W, което изглежда правилно от ваша гледна точка, може да възникне ситуация, когато поради конструктивните характеристики на двигателя буталото се нагрява по-бързо от цилиндъра. Това се случва, ако незабавно натиснете газта на незагрят двигател. В резултат на това получаваме споменатите вече драскотини по цилиндрите, които в крайна сметка се превръщат в проблемни и скъпи ремонти.


0 от 500
  • #11
    21 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В статията се пишат абсолютни глупости. Как си ги намирате толкова некадърни редактори аз да питам сайтчето ? Кой от кой е по-зле. Тоя Петър Буквара е пълен минус и тоя Румен Вискозитета е ударил дъното. Ако не вземете мерки, няма да ви остане аудитория да ви четат безмислените текстове.
  • #10
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Почти ( преди 2 години )
    Имал съм проблеми лятото с масло 0W като зимата с 20W
  • #9
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Иво ( преди 2 години )
    Ще сипвам каквото си искам!!!
  • #8
    2 rate up comment 11 rate down comment
    Alex ( преди 2 години )
    Моята кола събира 5 литра масло. Има втори максимум, който показва колко нафта може да попадне в маслото, при регенерации на ДПФ-а, когато вече маслото трябва да се смени, независимо, че не са достигнати километрите. Общо взето около 3 литра нафта се добавят към маслото. Та съм сигурен, че 5W-30 5 литра с 3 литра нафта е с много по-нисък вискозитет оъ 0W. A така колата си навъртя вече над 200К км.
  • #7
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До #3 Да, производителите на много модели автомобили допускат използването на няколко различни спецификации, за даден модел. Това е така, защото зависи и от това, къде се експлоатира автомобила. В по-топъл или по-студен регион.
  • #6
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хаха, колкото аз съм туземец, толкова ти си и инженер, отчаян трансфер от селското стопанство към просяшките аутсорсинг центърчета по покрайнините на София :D
  • #5
    10 rate up comment 7 rate down comment
    До 6 ( преди 2 години )
    Туземец, аз съм инженер и проектирам такива неща. Производителят и съответно дилърът се позовават на нашите спецификации. После някой умник пишман майстор или разказвач на легенди си мисли, че разбира от това, което не може да проумее. Проблемите с колите идват от неправилна поддръжка и експлоатация на първите две места. На трето са дефекти. Грешни указания за сервизиране въобще не са фактор. Средният ресурс на един двигател е 450 хил. км при среден сервизен интервал от 20 хил км, за България 15
  • #4
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Колеги коментатори, кефи ме как фанатично вярвате на производителя и дилъра, на които печалбата им идва най-вече от ремонтите по колата ви :D Доста производители вече дори предлагат като "екстра" удължен сервизен интервал на 30 000 км. Що не се възползвате, пише го в книжката :D
  • #3
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Петърчо май си има колега също толкова "разбирач"... Има си спецификация с какво масло да се кара. Моята кола е старт/стоп и се кара с 5W20. Не съм руснак, че да правя *** експерименти.
  • #2
    34 rate up comment 2 rate down comment
    ad ( преди 2 години )
    Румен Славов - вече е ясно че нищо не разбираш от масла! Не разбираш и от български с тия граматични грешки които си допуснал - срам.0W маслото и 5W и 10W се различават единствено по гъстотата си на студеноПри работина температура гъстотата им е еднаква0W маслото улеснява студения старт и затова е по-скъпо, това е, точкаСтудения старт е отговорен за 80% от износа на двигателя, ако караш с масло 10W и палиш колата при -20 ето това е маслен глад и драскане по цилиндрите.