fallback

Защо е опасно да карате със "зимно" масло с вискозитет 0W

Такива смазки често се използват от шофьори от северните райони на Канада и Русия

Много собственици на автомобили се престарават със задълбочената подготовка на колата си за зимния сезон, а част от тях сипват от така нареченото зимно масло в двигателите си. Тоест смазочна течност с вискозитет 0W. Защо това не се препоръчва, освен ако не карате "резачка", за по-стари и масови автомобили, ви разказваме сега. 

Като начало, малка образователна програма. Маслата върху които пише 0W, се наричат ​​зимни или арктически масла. Числото пред W показва индекса на вискозитет при ниска температура. Колкото по-малък е, толкова по-ниска е температурата на въздуха, при която смазката започва да се сгъстява. Съответно шансовете за стартиране на двигателя по-бързо в студено време са по-големи.

Такива смазки често се използват от шофьори от северните райони на Канада и Русия, но е по-добре шофьорите у нас да не избират тази смазка. Нека започнем с факта, че "нулите" са най-скъпи. Това е така, защото маслото е направено от по-специфична синтетично, докато продукт от, да речем, клас 5W30 може да бъде направен и от смес от синтетични и минерални базови масла (макар на опаковката да пише, че е синтетично), което излиза значително по-евтино.

Не забравяйте и за характеристиките на двигателя. Ако колата е стара и не е предназначена за използване на синтетика, тогава такава смазка ще започне да се излиза през уплътненията. В резултат на това двигателят ще започне да се "поти" с масло, което с течение на времето ще увеличи неприятностите на водача. А ако двигателят е поизносен, тоест на повечко километри, тогава смазката ще започне да прониква през маслените уплътнения и вероятността да стане "на боза" с всички произтичащи от това последици, не е никак малка.

Може да се появи и т.нар. маслен глад, което ще доведе до появата на драскотини по стените на цилиндъра. Или може да се случи маслото да попадне върху ангренажния ремък, което е води до сериозен  риск от директна смърт на силовия блок. Трябва също така да се знае, че по нашите географски ширини има чести температурни колебания през зимата, когато след слана внезапно настъпва положителна температура. В този случай арктическото масло губи своята ефективност. Тук е доста по-подходящ продукт с индекс по-висок от "нула".

При закупуване на такова масло е важно да се обърне внимание и дали е одобрено от производителя на автомобила. Ако думата "Meets" е изписана на етикета, тоест „съответства“, тогава това е рекламен трик. Производителят на масло счита, че техният продукт е в съответствие с изискванията на производителя на превозното средство. Но думата "Approved" означава одобрение на маслото директно от автомобилната компания.

Ако не обърнете внимание на това и сипете масло с индекс 0W, което изглежда правилно от ваша гледна точка, може да възникне ситуация, когато поради конструктивните характеристики на двигателя буталото се нагрява по-бързо от цилиндъра. Това се случва, ако незабавно натиснете газта на незагрят двигател. В резултат на това получаваме споменатите вече драскотини по цилиндрите, които в крайна сметка се превръщат в проблемни и скъпи ремонти.

fallback
  • #32
    ХХХ ( преди 2 месеца )
    Що за статия .На колата пише 0w20...на капачката ,а тук ми дават акъл ,че не било подходящо за БГ.Излагате се писачите!
  • #31
    hmn ( преди 2 години )
    смятай къв разбит джоган трябва да караш, да излезе маслото през уплътненията, щото е синтетично...
  • #30
    0g0 ( преди 2 години )
    Специално за дилетантите.Когато се проектира двигателя, се взима предвид и с какво масло ще се експлатира.Двигатели, проектирани за масла с нисък вискозитет са с по-тесни маслопроводи, сметнато е, че по-бързото движение на маслото ще ототвежда топната по-бързо и т.н Използвснето на по-гъсти масло ви гарантира множество приблеми.Не се правете на по -умни от инженерите, които са измислили вашия двугател.А пък си мислите че сте чак толкова умни измислете си вие двигател и станете милионер ...
  • #29
    0g0 ( преди 2 години )
    Баси глупостите!Сипва се това, което е препоръчал производителя!Аман от дулетанти!
  • #28
    анонимен ( преди 2 години )
    Toq kvi gi drunka Izobshto razbira li ot avtomobili,shtom proivoditelq e schel che tozi avtomobil trqbva da vurvi s takova maslo znachi e taka ,az karam kola s 0W20 veche poveche ot 10 godini i na dvigatelq mu stava po dobre po prostata prichina che tovace tunko maslo i dvigatelq burzo zagrqva
  • #27
    Иван ( преди 2 години )
    Карам Хонда Црв 2008 от 7 години с масло w 0/30 и го сменям на 15000 км, вече 220000 хиляди само аз съм навъртял, колата вече е на 330000 километра и гори масло от смяна до смяна/500мл .Изключително съм доволен от това масло!!!!
  • #26
    Читателите ( преди 2 години )
    Много противоречива статия.Какво е препоръчително? Не пишете глупости,опитате да бъдете конкретни и с полезна информация.
  • #25
    Стоян ( преди 2 години )
    Следвам препоръките единствено на производителя. Нямам бол пари да си правя експерименти. Навремето съм си правил, но си ремонтирах колата сам. С днешните това е невъзможно.
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    Има изключително качествено 0w30/40 масла. В Бг за предпочитане е 5w, но я вървете палете в руска зима ако не сте с добро 0w. Не случайно едно от най-добрите 0w40 е руско. Отчитайте мазителните свойства при 100 градуса. Масло 0w30 може да има разлика от 30% в мазането при 100 градуса. Избирате високата част на спектъра.
  • #23
    анонимен ( преди 2 години )
    Руменчо, приятелче, що триеш коментарите, да не се засегна нещо хаха
fallback
Последни