fallback

Защо е опасно да карате със "зимно" масло с вискозитет 0W

Такива смазки често се използват от шофьори от северните райони на Канада и Русия

Много собственици на автомобили се престарават със задълбочената подготовка на колата си за зимния сезон, а част от тях сипват от така нареченото зимно масло в двигателите си. Тоест смазочна течност с вискозитет 0W. Защо това не се препоръчва, освен ако не карате "резачка", за по-стари и масови автомобили, ви разказваме сега. 

Като начало, малка образователна програма. Маслата върху които пише 0W, се наричат ​​зимни или арктически масла. Числото пред W показва индекса на вискозитет при ниска температура. Колкото по-малък е, толкова по-ниска е температурата на въздуха, при която смазката започва да се сгъстява. Съответно шансовете за стартиране на двигателя по-бързо в студено време са по-големи.

Такива смазки често се използват от шофьори от северните райони на Канада и Русия, но е по-добре шофьорите у нас да не избират тази смазка. Нека започнем с факта, че "нулите" са най-скъпи. Това е така, защото маслото е направено от по-специфична синтетично, докато продукт от, да речем, клас 5W30 може да бъде направен и от смес от синтетични и минерални базови масла (макар на опаковката да пише, че е синтетично), което излиза значително по-евтино.

Не забравяйте и за характеристиките на двигателя. Ако колата е стара и не е предназначена за използване на синтетика, тогава такава смазка ще започне да се излиза през уплътненията. В резултат на това двигателят ще започне да се "поти" с масло, което с течение на времето ще увеличи неприятностите на водача. А ако двигателят е поизносен, тоест на повечко километри, тогава смазката ще започне да прониква през маслените уплътнения и вероятността да стане "на боза" с всички произтичащи от това последици, не е никак малка.

Може да се появи и т.нар. маслен глад, което ще доведе до появата на драскотини по стените на цилиндъра. Или може да се случи маслото да попадне върху ангренажния ремък, което е води до сериозен  риск от директна смърт на силовия блок. Трябва също така да се знае, че по нашите географски ширини има чести температурни колебания през зимата, когато след слана внезапно настъпва положителна температура. В този случай арктическото масло губи своята ефективност. Тук е доста по-подходящ продукт с индекс по-висок от "нула".

При закупуване на такова масло е важно да се обърне внимание и дали е одобрено от производителя на автомобила. Ако думата "Meets" е изписана на етикета, тоест „съответства“, тогава това е рекламен трик. Производителят на масло счита, че техният продукт е в съответствие с изискванията на производителя на превозното средство. Но думата "Approved" означава одобрение на маслото директно от автомобилната компания.

Ако не обърнете внимание на това и сипете масло с индекс 0W, което изглежда правилно от ваша гледна точка, може да възникне ситуация, когато поради конструктивните характеристики на двигателя буталото се нагрява по-бързо от цилиндъра. Това се случва, ако незабавно натиснете газта на незагрят двигател. В резултат на това получаваме споменатите вече драскотини по цилиндрите, които в крайна сметка се превръщат в проблемни и скъпи ремонти.

fallback
  • #2
    ad ( преди 2 години )
    Румен Славов - вече е ясно че нищо не разбираш от масла! Не разбираш и от български с тия граматични грешки които си допуснал - срам.0W маслото и 5W и 10W се различават единствено по гъстотата си на студеноПри работина температура гъстотата им е еднаква0W маслото улеснява студения старт и затова е по-скъпо, това е, точкаСтудения старт е отговорен за 80% от износа на двигателя, ако караш с масло 10W и палиш колата при -20 ето това е маслен глад и драскане по цилиндрите.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    В моята книжка защо ли пише да се слага 0w-20, много ги разбирате в този сайт.
fallback
Последни