fallback

Какво не трябва да казвате, когато оставите колата си в сервиз?

Автомонтьорите също са хора и естествено са заинтересовани клиентът да остави колкото се може повече пари

Ако не разбирате от коли, то това не е съществен проблем. За целта си има майстори, но в никакъв случай не трябва да демонстрирате незнанието си особено пред автомонтьорите. Последните са не само професионалисти в ремонта, но понякога умеят да четат човек като книга. И когато усетят, че шофьорът не разбира от проблема на колата, то те често го мултиплицират. Ето защо има фрази, които в никакъв случай не трябва да споменавате пред майсторите в сервизите.

Автомонтьорите също са хора и естествено са заинтересовани клиентът да остави колкото се може повече пари. И следователно, виждайки, че собственикът на колата не е силен в темата, те могат да му "пришият" няколко допълнителни операции, които изобщо не са необходими. Освен това не е ясно, дали те действително ще бъдат направени.

Например, ако сте закарали колата в сервиза и сте казали, че жена ви ще я вземе, не трябва оставяте нейния телефонен номер. Работата на монтьора е да коригира това, което сте обсъдили след диагнозата. И ако той знае, че няма да дойдете за колата, тогава нищо не му пречи да добави няколко точки към оценката за ремонт, за които жена ви ще плати, без да задава излишни въпроси.

Изричайки фразата "не знам какво ѝ е, но нещата са много зле" пред механик и ако той е професионалист в манипулациите (каквито са болшинството), веднага ще ви изложи най-ужасната диагноза. И не можете да спорите, защото той е професионалист.

Не трябва обаче да се правим и на големи "разбирачи", защото това пък ще даде основание на сервизния майстор да ви обвини във влошаване на проблема и съответно да увеличи разходите за ремонт. Ще бъде много по-добре, ако дадете повече подробности, като посочите точно какво искате от него. Не говорете твърде много.

И, разбира се, не се оплаквайте от други майстори. Така се превръщате в жертва, а механиците по същество са хищници. Само им дайте повод - веднага ще го изядат (другият майстор) - ще го обвини в некомпетентност и ще каже, че сега ще трябва да коригират това, което са направили в другия сервиз. Естествено, скъпо.

Ще бъде по-добре, ако преди да отидете в сервиза, се подготвите: работите върху речта си, като я направите уверена и твърда; запознайте се с проблема поне повърхностно, за да не изглеждате като пълен лаик. А ако пък сте съвсем неуверен е най-добре е да отидете с човек, който е по-запознат с колите. Той ще зададе правилните въпроси и ще може да прецени компетентността на сервизните техници.

fallback
  • #11
    Ебаси ( преди 3 години )
    Пари взимате ли за такива статии?Хора които пишат такива неща трябва да бъдат оставяни завързани върху мравуняк.ГолЕма глупост....
  • #10
    Dedal ( преди 3 години )
    Аз от друга страна като дългогодишен клиент на сервизи си мисля, че е нужно да ги избесят по дърветата поне 80%Ти му я носиш за да смени масло, той две седмици немож я запали като обяснява как компа е заминал. Е не издържах, отидох, взех ключа, завъртях и чудо запали като часовник от раз.Някой ден може и да платя маслото, обаче няма да е в този живот
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    автомонтьорите са най ниската прослойка на обществото по големи мошеници от тях са юристите и лекарите а и политиците
  • #8
    Асен ( преди 3 години )
    Господин Славов, като автомонтьор с дългогодишен опит в бранша, след прочетеното току що съм твърдо решен да съдя вас и вашия сайт за уронване на престижа на моята не лека професия! Излиза, че не съм професионалист с 15 години опит, а рецидивист-измамник.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Имам бмв. Обслужвах го и поддържах само в бмв. Ауто Бавария. Накрая почна да пие масло и да се бъзикат датчици по мотора, респективно колата да влиза в авариен режим. В официалния сервиз на бмв не можаха да ми помогнат. Трият грешките, нещо пипат там - 2000 лв сметка и след 2 седмици пак в сервиза. Накрая направо ми казаха - ако искаш направо един нов блок с бутала - 5500лв, и могло да се оправи, но пиенето на масло не могли да го оправят. Та така.
  • #6
    Хаха до 3 ( преди 3 години )
    И ел.колата няма никаква поддръжка ли?То почти няма още квалифицирани кадри, за техните проблеми, да не говорим за огромната електроника в тях. Може да ходиш, по-рядко на сервиз, ама ще плащаш повече.
  • #5
    до 4 ( преди 3 години )
    Ти мислиш, че колегата ел. кола ли кара? Той е виждал едни как карат такава! А и 3х. в Западна Европа пак няма да ти стигнат - наеми, издръжки други дребни и те заминаа!
  • #4
    България ( преди 3 години )
    До #3: Дай ми пари за ел. колата, де!!! Да не вземам по 3000 евра заплата?
  • #3
    Норвегия ( преди 3 години )
    Караш ел кола,нямаш ядове!Няма масла,филтри,дюзи,съединители ,ремъци и простотии!
  • #2
    Шофьор ( преди 3 години )
    Те майсторите не знаят какъв е проблема ,пък собсвеника хептен.
fallback
Последни