Ако не разбирате от коли, то това не е съществен проблем. За целта си има майстори, но в никакъв случай не трябва да демонстрирате незнанието си особено пред автомонтьорите. Последните са не само професионалисти в ремонта, но понякога умеят да четат човек като книга. И когато усетят, че шофьорът не разбира от проблема на колата, то те често го мултиплицират. Ето защо има фрази, които в никакъв случай не трябва да споменавате пред майсторите в сервизите.
Автомонтьорите също са хора и естествено са заинтересовани клиентът да остави колкото се може повече пари. И следователно, виждайки, че собственикът на колата не е силен в темата, те могат да му "пришият" няколко допълнителни операции, които изобщо не са необходими. Освен това не е ясно, дали те действително ще бъдат направени.
Например, ако сте закарали колата в сервиза и сте казали, че жена ви ще я вземе, не трябва оставяте нейния телефонен номер. Работата на монтьора е да коригира това, което сте обсъдили след диагнозата. И ако той знае, че няма да дойдете за колата, тогава нищо не му пречи да добави няколко точки към оценката за ремонт, за които жена ви ще плати, без да задава излишни въпроси.
Изричайки фразата "не знам какво ѝ е, но нещата са много зле" пред механик и ако той е професионалист в манипулациите (каквито са болшинството), веднага ще ви изложи най-ужасната диагноза. И не можете да спорите, защото той е професионалист.
Не трябва обаче да се правим и на големи "разбирачи", защото това пък ще даде основание на сервизния майстор да ви обвини във влошаване на проблема и съответно да увеличи разходите за ремонт. Ще бъде много по-добре, ако дадете повече подробности, като посочите точно какво искате от него. Не говорете твърде много.
И, разбира се, не се оплаквайте от други майстори. Така се превръщате в жертва, а механиците по същество са хищници. Само им дайте повод - веднага ще го изядат (другият майстор) - ще го обвини в некомпетентност и ще каже, че сега ще трябва да коригират това, което са направили в другия сервиз. Естествено, скъпо.
Ще бъде по-добре, ако преди да отидете в сервиза, се подготвите: работите върху речта си, като я направите уверена и твърда; запознайте се с проблема поне повърхностно, за да не изглеждате като пълен лаик. А ако пък сте съвсем неуверен е най-добре е да отидете с човек, който е по-запознат с колите. Той ще зададе правилните въпроси и ще може да прецени компетентността на сервизните техници.