Колкото и да е красива, Miura не може да се сравнява с дързостта на Countach. Като характеристики и двата модела отстъпват на Diablo, което стана първият сериен модел на Lamborghini, който успя да премине границата от 320 км/ч.
Един от най-желаните модели в гамата на Diablo е SV, който беше представен на автосалона в Женева през 1995 г. Суперколата със задно предаване получи V12 двигател със заводска мощност от 517 к.с. при 7100 об/мин и 580 Нм при 5900 об/мин. Колко от тях обаче остават в наши дни?
Боядисаният в синьо модел в следващото видео е произведен през 1997 г., като пробегът му е 37 600 км. За тези, които се интересуват, шофирането на Diablo е доста трудно заради тежкото управление, тежкия съединител и чувствителния педал на газта, които със сигурност ще изненадат по-неопитен шофьор. Показанията му на дино-стенда обаче наистина впечатляват.
Зареден с 95-октанов бензин автомобил развива 492 к.с. и 581 Нм. А двигателят му наистина звучи феноменално, докато преминава границата от 7000 об/мин. И е поредното доказателство, че това е една наистина великолепна кола, която на всичко отгоре е и доста рядка във версията си Super Veloce.
Като цяло, Lamborghini продаде общо 346 екземпляра от SV, а производството на Diablo приключи през 2001 г. с общо 2903 бройки. Неговият наследник – Murcielago, е последното Lamborghini с V12 двигател, проектиран от Джото Бизарини, чийто първи проект за марката е концепцията 350 GTV от 1963 г.
Снимки и видео: Facebook