IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Дизайнерът на оригиналното Lamborghini Countach не хареса наследника му

Легендарният Марсело Гандини недоволства, че никой не е поискал неговото мнение

Това лято от Lamborghini представиха духовен наследник на Countach - един от най-великите автомобили на италианската марка за всички времена. Възкресеният модел е базиран на Aventador, като от него ще бъдат произведени едва 112 бройки. Този проект, обаче, бе различен от представения няколко седмици по-късно възстановен оригинален първи прототип LP 500 на иконата.


Марсело Гандини и Countach


Но какво мисли дизайнерът на оригиналния Countach за модерната му интерпретация? Е, ако трябва да сме кратки - той не е особено щастлив. Марсело Гандини, който е може би най-забележителният творец, работел някога за Lamborghini и е отговорен и за други легендарни модели като Espada, Jarama, Miura, и Diablo, наскоро пусна официално изявление относно новия Countach, което не звучи особено ласкаво.

Дизайнерът не подкрепя проектa и всъщност зад това стои интересна история, но ето първо какво гласи изявлението: "Марсело Гандини уточнява, че не е участвал и не е одобрил проекта, нито е давал насоки за него". Изявлението е представено чрез дъщерята на маестрото Марциа Гандини Провера и нейната ПР компания.


Lamborghini Countach LPI 800-4


Става ясно, че Гандини се е чувал с ръководителя на дизайнерския департамент на Lamborghini Митя Бокерт през пролетта като двамата са дискутирали специален модел. Обявен като "персонална почит към Маестро Гандини" от страна на Бокерт, проектът не е бил представен на ветерана като потенциален автомобил от лимитирана серия по време на разговорите. И той не е давал благословията си за одобрение на проекта.

"По този начин Марсело Гандини иска да потвърди, че няма роля в тази операция и като автор и създател на оригиналния дизайн от 1971 година, би искал да уточни, че този продукт не отговаря на духа и визията на Countach", се твърди още в изявлението. Дух на иновация и разчупване на калъпа, който според него напълно липсва в този нов дизайн. "Ясно е, че пазарите и маркетинга са се променили много от онези дни, но що се отнася до мен, повтарянето на модел от миналото, според мен представлява отрицанието на основополагащите принципи на моята ДНК".

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Кунташа си е кунташ, каквото и да се направи оттук натам е друга кола.
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 8 ( преди 1 месец )
    Еми при положение, че продажбите са малко, значи не са били толкова желани колкото сега въпреки че са няколко пъти по-скъпи днес. Самия факт, че новия Контач, се продаде още преди да е излязъл и то на цена 2 милиона евро, което е 20-30 пъти по скъпо от първия Контач. По интересното е че се продава и като втора ръка току що излязъл от завода за 6 милиона евро, тоест в мига в който напуска завода, цената му вече е 3 пъти по-висока. Явно никой не се интересува от мнението на Пешо от Дружба 1.
  • #8
    8 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Разбира се, че след Диабло на Гандини няма Ламборгини. Нито 2, нито 200 чekuu се равняват на едно традиционно италианско *** ;) Как ще сравняваш немско порно със София Лорен, ти подлудя ли?
  • #7
    5 rate up comment 16 rate down comment
    До хейтърите ( преди 1 месец )
    Диабло било последното Рамборгини и тем подобни глупости, да ви светна че тоя модел фалира Ламборгити с по 200 продажби годишно, тази година Ламборгини гонят над 9000 продажби. Много ми е смешно да виждам лаици да обяснява колко велика е била победа с 1:0 в сравнение с 500:0.. Ламборгини фалира и евала на ФВ, че е възродиха от пепелта и я пратиха във висини за които дори и не е мечтал и създателя на марката.
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    за 45 години от кисел оцет контач е станал балсамико платформа двигатели интериор екстериор всичко е съвършенство до последния детайл безпорно че гандини е обиден но можеха от фолксваген да го поканят му дадат почетна място в проекта цената още повече щеше да се вдигне
  • #5
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    За мен този дизайн е доста несполучлив опит да се съживи един легендарен дизайн. Никак не им се е получил.
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 3За съжаление си прав.
  • #3
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Данаил ( преди 1 месец )
    Е той човека е творил във , времена в които всеки застава с името си зад това , което е сътворил.Излиза , че и Диабло последното истинско Ламборгини е негово творение.Сега са времена , където емблемата се сменя само , Гаярдо , Урус , какво общо имат с Ламбо, това са рембрандирани R8 и Q8.Та съвсем нормално и Кунтача да му изглежда кано ефтина имитация на нещо истинско.
  • #2
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Sameman ( преди 1 месец )
    Хубаво би било да го ползват Гандини по някъкъв начин. Най-малкото би имало допълнителна стойност с история по създаването на модела, но швабите са спестили някой лев 100%. Не казвам, че модела изглежда зле, може би найи-добре изглеждащото Ламборгини от години, но би ми било интересно как Гандини би го интерпретирал.
  • #1
    11 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мосю Гандини в едно изречение уби всички японски корейски и китайски марки чието ДНК е базирано на кражби и производство на ишлеме