IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dodge се разделя с култовия си двигател до 2 години

Без Hellcat модели след 2023 година, Hemi V8 засега оцелява

От известно време бе ясно, че култовото семейство двигатели Hellcat няма да го бъде напред в бъдещето. Това бе потвърдено и от шефа на Dodge Тим Кунискис по-рано през годината, който, обаче, не спомена краен срок. Но сега краят е ясен - това ще се случи след моделната 2023 година, а трябва да сме наясно, че в САЩ вече бяха лансирани моделите за моделна 2022.


Dodge Hellcat


Информацията бе потвърдена именно от Кунискис, в разговор с журналисти от изданието Motor Authority. Пред тях той казва: "Ще имаме тези коли, тази платформа и този двигател, такива, каквито ги познаваме до края на 2023 година. Още две години на пазара за Hellcat и после той ще е история". А от самата компания официално не отрекоха, но и не потвърдиха изказването.

Бруталният кросоувър Dodge Durango SRT Hellcat, за чиито наследник се говореше по-рано, ще си остане един-единствен модел, такъв, какъвто го видяхме и няма да очакваме развитие по темата. Причината е ясна - този двигател не може да посрещне изискванията за емисии с тази платформа. Но това не е случаят със всички модели с Hellcat мотори.


Dodge Hellcat


По отношение на Charger и Challenger Hellcat, босът на Dodge е оптимист, че все още могат да отговорят на екологичните изисквания. И ще могат да бъдат преходни модели до 2024 година, когато марката ще премине на нови автомобили с нов тип архитектура и електрификация. Бъдещият електрически мъсъл кар ще бъде представен като функционален прототип още догодина, но ще го видим завършен на по-късен етап.

Преди високодинамичния електромобил, обаче, американската компания ще представи и нов плъг-ин хибриден модел. Според Кунискис, това няма да е електрифицирана версия на настоящ автомобил, а изцяло ново предложение.До края на следващата година ще бъде представена и трета важна новост, за която, обаче, мениджърът не споделя никаква информация, но обещава да е "възхитителна".

И докато краят на Hellcat версиите при Dodge и явно и при останалите марки на Stellantis е скорошен и ясен, то засега друг култов двигател на бившата Chrysler група - Hemi V8 все още има по-светло бъдеще и срокове за неговото "пенсиониране" не са поставяни на дневен ред.

0 от 500